دستگاه‌های متولی در ثبت موالید همکاری لازم را داشته باشند/ سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت مورد توجه قرار گیرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; خدابخش مرادی نافچی امروز در شورای راهبردی جمعیت استان زنجان با اشاره به اینکه اگر بخواهیم به توسعه دست یابیم باید به رشد جمعیت توجه داشته باشیم اظهار کرد: توسعه بدون جمعیت محقق نخواهد شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی تصریح کرد: آمارهای دقیق و صحیح می‌‌تواند نقیصه‌ای را در نظام برنامه‌ریزی ما ایجاد کند که این تکلیف مجموعه دستگاه‌های موثر در ارائه آمار دقیق در این حوزه را بیشتر می‌کند.

,

معاون سیاسی استاندار زنجان با اشاره به اینکه ما در حوزه جمعیت هم آمار بالادستی و همچنین سیاست‌های اجرای سازمانی داریم گفت: سیاست بالا دستی ما سیاست‌های ابلاغی جمعیت از ناحیه مقام معظم رهبری است که بنده بر این موضوع تاکید دارم که همه دستگاه‌های عضو به تناسب وظیفه و ماموریتی که نسبت به تبیین و تشریح آن در محورهای استان دارند اقدام کنند.

,

وی با اشاره به اینکه برای ارائه آمار صحیح همکاری بین دستگاه‌ها به ویژه در بحث ثبت موالید در اولویت قرار دارد، افزود: باید ارزیابی لازم از این آمار انجام شود تا نقیصه‌های حوزه ثبت موالید و فوت و همچنین صدور شناسنامه رفع شود.

,

مرادی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌ها و مراکز علمی و تحقیقاتی باید در حوزه مطالعات، فعالیت‌های خود را کاربردی و هدفمند کنند، گفت: مسایل باید بررسی و ساز و کار لازم برای رفع مشکلات و مدل اجرایی برای آن در نظر گرفته شود.

,

وی با اشاره به اینکه باید در آمارها شفاف‌سازی لازم انجام شود تا خروجی‌ها دقیق باشد، اضافه کرد: شورای راهبردی جمعیت باید محلی برای ایجاد وحدت نظر در مورد آمار و اطلاعات‌ باشد تا بتوان مسائل حوزه جمعیت را تشریح و نقشه دستگاه‌ها در سال آینده مشخص و برنامه‌های لازم ارائه شود.

,

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار زنجان با اشاره به اینکه در پژوهش‌ها باید از موضوعات کلی دوری و موضوعات علمی و کاربردی مورد بحث و بررسی قرار گیرد، خاطر نشان کرد: مسائل علمی و فرهنگی در جوامع مختلف متفاوت بوده و می‌تواند در نتیجه مطالعات را تحت تاثیر قرار می‌دهد.

,

انتهای پیام/

]
معاون سیاسی استاندار زنجان با اشاره به توجه دستگاه‌ها به سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در حوزه جمعیت گفت: سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در این حوزه باید مورد توجه قرار گیرد.