پهپادهای ایران مایه افتخار این کشورند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در حالی که بیش از یک هفته از پرواز بخشی از ناوگان پهپادی ایران در خلیج فارس نگذشته ، یک وبگاه ویژه امور نظامی صهیونیستی در مطلبی یگان پهپاد‌ی ایران را «مایه افتخار» توصیف کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وبگاه «اسرائیل دیفنس» در بخشی از گزارش خود نوشت : نیروی هوا فضای سپاه ایران هفته گذشته 50 فروند پهپاد رزمی از جمله «صاعقه» را به سوی جزیره‌ای در خلیج فارس و نزدیک تنگه هرمز اعزام کرد . این پهپادها از پایگاه‌های مختلف در فاصله صدها تا هزار کیلومتری منطقه عملیاتی برای حمله به اهدف مورد نظر به پرواز درآمدند و با موفقیت بمب‌های خود را علیه اهداف پرتاب کردند. این نخستین بار بود که این تعداد پهپاد تهاجمی از سوی ایران در یک رزمایش شرکت کردند.

,

این وبگاه با اشاره به پروژه ساخت پهپاد در ایران نوشت: این برنامه در اثنی جنگ رژیم بعث عراق علیه ایران در دهه هشتاد میلادی آغاز شد و اینک با وجود سال‌ها تحریم و محدودیت‌های صادراتی، ایران موفق به توسعه و ساخت پهپادهای بومی شده و در حال حاضر تعداد زیادی پهپاد شناسایی -رزمی را در اختیار دارد. این پهپادها مایه اعتبار ایران به عنوان کشور در حال توسعه قابلیت‌های نظامی محسوب می‌شوند.

,

 

,

بر اساس این گزارش، پهپادها در مجموع فناوری هوشمند، دقیق و ارزان محسوب می‌شوند. کسب این فناوری و رزمی کردن این پهپادها موجب تغییر دکترین هوایی ایران شد. استفاده از چنین ابزار کم هزینه و کم خطری مطابق دکترین دفاعی ایران (نبردهای نامتقارن) است . ایران  از این پهپادها در نواحی مرزی خود جهت عملیات تجسسی -شناسایی استفاده می‌کند.

,

این وبگاه با اشاره به توسعه پهپادهای مسلح در سراسر جهان نوشت: ایران زرادخانه پهپادی خود را توسعه داده است.این کشور در حال کسب تجربیات عملیاتی و آموخته‌های فناوری در میادین جنگی  است و آن‌ها را در توسط صنعت ساخت پهپادهای بومی اجرا می‌کند.

,

در انتهای این گزارش آمده است: در هر گونه درگیری مسلحانه آتی در خاورمیانه، پهپادها  جزء مهمی از زرادخانه ایران در جنگ‌های نامتقارن محسوب می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
وبگاه صهیونیستی در مطلبی با اشاره به شرکت بخشی از یگان پهپادی ایران در رزمایش اخیر نوشت، پهپادها بخش مهم زرادخانه ایران و مناسب برای دکترین هوایی این کشورند.