عیدی یک میلیارد تومانی «ارشاد» برای «سینماگران» به چه کسانی رسید؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ در آخرین روزهای سال ۹۷ خبر رسید که وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی مبلغی معادل یک میلیارد تومان به عنوان «عیدی» به سینماگران اختصاص داده است. مبلغی که رسانه‌ای شدن آن شائبه‌ها و ابهاماتی را درباره فرآیند توزیع و نیز اولویت‌ها تخصیص آن به‌وجود آورد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

از آنجا که طبق سنت سال‌های قبل وظیفه توزیع و تخصیص این مبلغ برعهده خانه سینما بوده است، به‌عنوان مطلع سراغ علی قائم مقامی یکی از اعضای هیأت مدیره خانه سینما رفتیم تا پیگیر جزئیات این حمایت شویم.

,

قائم‌مقامی درباره عیدی یک میلیارد تومانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به خانه سینما عنوان کرد: این یک میلیارد تومان در قالب کارت‌های هدیه ۲۰۰ هزار تومانی زیر نظر قائم مقام و مدیرعامل خانه سینما توزیع شده و من از و کم و کیف و تعداد دقیق کارت هدیه‌های اهدایی به هر صنف اطلاعی ندارم.

,

نایب رئیس انجمن مدیران تولید در پاسخ به این سوال که گفته می‌شود وی به دلیل اینکه عضو هیأت مدیره خانه سینما و انجمن مدیران تولید است، بیشترین کارت‌ها بین اعضای این صنف توزیع شده است، عنوان کرد: نه اصلاً به این شکل نیست. انجمن مدیران تولید بیش از ۸۰ عضو رسمی و ۳۰ عضو افتخاری دارد که این ۳۰ عضو هم به دلیل اینکه جزوتهیه‌کنندگان هستند، به عنوان اعضای افتخاری شناخته می‌شوند.

,

وی افزود: به طور کلی ۵۰ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی جمعاً به مبلغ ۱۰ میلیون تومان در اختیار این انجمن قرار گرفته و این کارت‌ها توسط یونس صباحی بازرس انجمن بین اعضایی که در یک سال گذشته کم‌کار بودند توزیع شده است.

,

نایب رئیس انجمن مدیران ادامه داد: من نمی‌دانم به هر صنف چند کارت هدیه تعلق گرفته شاید به یک صنف صد و به یک صنف ۲۰۰ کارت اختصاص داده شده است، اما همه آن کارت‌ها به مبلغ ۲۰۰ هزار تومانی بود.

,

قائم مقامی در پایان با بیان اینکه این کارت‌ها به تشخیص مسئولان هر صنف بین اعضا توزیع شده است، گفت: بعضی از صنوف به اعضای خود ۲ کارت هدیه ۲۰۰ هزار تومانی دادند.

,

منبع:مهر

,

انتهای پیام/

]
علی قائم مقامی نایب رییس انجمن مدیران تولید و عضو هیات مدیره خانه سینما درباره کارت هدیه‌های اهدایی از ارشاد به‌عنوان عیدی به سینماگران، توضیحاتی ارائه کرد.