ستاد مدیریت بحران در سیرجان تشکیل جلسه داد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ ظهر امروز جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سیرجان با حضور جمعی از مسئولین و اعضای این ستاد برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

در ابتدای این جلسه محمد مهدی ستوده رییس اداره هواشناسی سیرجان در خصوص ادامه بارش ها در سیرجان گفت: بر اساس پیش بینی های صورت گرفته بارندگی سیرجان تا اوایل صبح چهارشنبه به صورت متناوب ادامه دارد.

,

وی افزود: بر اساس پیش بینی ها بین ۲۰ تا ۳۰ میلی متر بارش خواهیم داشت اما با توجه نوع ابر ، میزان بارش در سطح شهرستان متفاوت خواهد بود.

,

مهندس اسدی مدیر منابع آب شهرستان در خصوص پر شدن سد تنگوئیه گفت: تنها ده میلیون مترمکعب از حجم سد تنگوییه پر است و این سد هنوز سی میلیون متر مکعب ظرفیت خالی دارد و با توجه به حجم بارندگی پیش بینی شده، نگرانی در رابطه با سد وجود ندارد.

,

وی افزود:نگرانی ما در رابطه با منازل مسکونی و اماکنی است که در حریم و بستر رودخانه ها ایجاد شده اند و دهیاران محترم برای امروز و امشب به ساکنان این اماکن هشدار لازم را بدهند.

,

فرماندار سیرجان در ادامه این جلسه اذعان داشت: هر چند بر اساس پیش بینی ها، وضعیت حادی در سیرجان نخواهیم داشت اما تمام مدیران شهرستان تا پایان بارندگی در حال آماده باش هستند ،شهرداران و دهیاران امروز و امشب در منطقه خود حضور دارند و با بسیج کلیه امکانات آمادگی مقابله با هر گونه بحران را خواهند داشت و بررسی بستر رودخانه های فصلی، بازدید پل ها ، اماده کردن اماکنی که امکان اقامت موقت دارند از وظایف بخشداران، شهرداران و دهیاران است.

,

مکی آبادی فرماندار سیرجان برای اسکان مسافران نوروزی از آموزش و پرورش، اداره ورزش و جوانان و همه ی ادارات و نهاد ها خواست که از حداکثر ظرفیت خود استفاده کنند.

,

وی با تاکید به ستاد اسکان مسافران نوروزی ، خواستار اسکان صدرصدی تمام مسافران با استفاده از همه ی اماکن اقامتی دایم و موقت شهرستان شد.

,

فرماندار سیرجان خطاب به ریبس اداره عشایری شهرستان گفت: اطلاع رسانی لازم به عشایر ها صورت گیرد ، بیشترین نگرانی ما خسارت جانی و مالی به عشایران است اگر اطلاع رسانی به موقع انجام شود در صورت حادثه ، خسارت ها را به حداقل خواهیم رساند.

,

رییس اداره اوقاف شهرستان سیرجان درادامه این جلسه گفت: اماکن زیارتی ، مساجد و حسینیه ها آمادگی کامل برای اسکان اضطراری مسافران و حادثه دیدگان دارند.

,

سرگرد رحمانی نماینده ناحیه مقاومت بسیج شهرستان اظهار داشت: سالن های ورزشی بسیج در سطح شهرستان آماده هستند در صورت نیاز امکان اسکان را به مسافران نوروزی بدهند.

,
,

صفاری رییس اداره امور عشایری شهرستان اظهار داشت: از عشایر شهرستان خواسته شده که تا پایان ناپایداری های جوی از کوچ خودداری کنند و همچنین امروز و امشب از چرای دام ها در بستر و حریم رودخانه ها جدا خوداری کنند.

,

جهانشاهی در بحث بهداشت و درمان برای ارایه خدمات به گردشگران نوروزی گفت: کلیه نیروها و امکانات دانشکده علوم پزشکی سیرجان در آمادگی کامل بسر می برند و آماده خدمت رسانی به مسافران نوروزی هستند.

,

فرماندار سیرجان در پایان جلسه از مهندس افصحی نماینده شهرداری خواست که با بازدید از مناطق پایین دست شهرستان، با بسیج کلیه امکانات از آبگرفتگی های احتمالی جلوگیری نمایند و اطلاع رسانی کامل را انجام دهند.

,

انتهای پیام

]
جلسه ستاد مدیریت بحران شهرستان سیرجان با حضور جمعی از مسئولین و اعضای این ستاد برگزار شد.