برگزاری نوروزگاه کودکان در کاشمر برای نخستین بار در استان
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، رضا یوسفی، ظهر امروز در جمع خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار داشت: در یازدهمین روز از فصل بهار برای اولین بار در استان خراسان‌رضوی اولین نوروزگاه ویژه کودکان در کاشمر برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با تاکید بر اینکه تمامی قسمت های این نوروزگاه توسط کودکان و نوجوانان به صورت تخصصی برگزار شد، خاطرنشان کرد: آشنایی کودکان با فرهنگ ها و آیین های بومی ترشیز از جمله اهداف برگزاری این نوروزگاه بود که در خانه تاریخی دانش با حضور خانواده ها به اجرا در آمد.

,

رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر اجرای زنده موسیقی محلی، بازی های بومی و آئینی، نقاشی صورت، نوروز خوانی و ... از جمله برنامه های نوروزگاه کودکان برشمرد و تصریح کرد: در بسیاری از روستاها و شهر کاشمر تا به امروز مراسم نوروزگاه برگزار شده است.

,

وی با بیان اینکه بیش از 25 نوروزگاه در شهرستان کاشمر برگزار می شود، اذعان کرد: امسال برای اولین بار هفت اقامت‌گاه بوم‌گردی در حال خدمت‌رسانی به زائران و مسافران هستند.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اداره میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کاشمر از برگزاری نخستین نوروزگاه ویژه کودکان استان خراسان رضوی در این شهرستان خبر داد.