پزشک خراسان شمالی ۲۵ اسب را برای کمک به سیلزدگان به مزایده گذاشت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، عبدالجلیل غیادی پزشک اهل گمیشان استان گلستان که ۲۵ سال است که در جرگلان ساکن است و به کار طبابت و پرورش اسب اصیل ترکمن مشغول است، اظهار کرد: با توجه به وسعت آسیب های انسانی و زیست محیطی و نیازهای مبرم پزشکی و دارویی و غذایی و پشتیبانی در مناطق سیل زده 25 سر اسب را به مزایده گذاشته ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, عصر اترک, ، , عبدالجلیل غیادی پزشک اهل گمیشان استان گلستان که ۲۵ سال است که در جرگلان ساکن است و به کار طبابت و پرورش اسب اصیل ترکمن مشغول است، , اظهار کرد: با توجه به وسعت آسیب های انسانی و زیست محیطی و نیازهای مبرم پزشکی و دارویی و غذایی و پشتیبانی در مناطق سیل زده 25 سر اسب را به مزایده گذاشته ایم.,

غیادی افزود: در این اقدام با همکاری دست اندرکاران صنعت اسب ایران با مشارکت معنوی هنرمندان مطرح کشور، مصمم هستیم با برگزاری مراسم مزایده-گلریزان و برگزاری نمایشگاه ویژه خلق آثار هنری، از هموطنان سیل زده ی خود در استان های کشور حمایت کنیم .

,

وی ادامه داد: در این طرح ، به منظور تشویق خیرین و خریداران، اسب های اهدایی در مجموعه سوارکاری نوروزآباد تهران با مبالغ پایه ی زیرقیمت کارشناسی به معرض گلریزان و مزایده گذاشته می شود و تمامی در آمدهای حاصل از مزایده  و گلریزان اسب‌های اهدایی، به منظور تقویت پایگاه‌های امداد رسانی پزشکی و آموزشی به مناطق سیل زده اهدا می شود.

,

غیادی افزود: همچنین در کنار این رویداد، توسط هنرمندان نقاش داوطلب، روی بدن و پوشش اسب های ترکمن حاضر در رویداد، نقاشی و طرح های مفهومی با موضوع یادبود و همدردی با مردم سیل زده  کشیده می شود و عکس های نهایی گرفته شده در نمایشگاه های هنری تهران به نمایش و فروش گذاشته خواهد شد تا تمامی عواید حاصل از این نمایشگاه نیز به کمک به مناطق سیل زده اختصاص داده می شود.

,

وی اظهار کرد :  از نقاط عطف این مراسم باشکوه، راه اندازی بانک خیریه ایده است که صاحبان ایده و موسسات طراح و ایده پرداز، با رویکرد ایده پردازی برای توسعه اشتغال مولد و پایدار در مناطق آسیب پذیر کشور، ایده ها و طرحهای ناب خود را بطور داوطلبانه، به بانک خیریه ایده، اهدا خواهند کرد.

,

غیادی گفت:اسامی هنرمندان و گالری محل نمایشگاه  متعاقبا اعلام می شود.

,

گفتنی است: در خراسان شمالی شهرستان رازوجرگلان با بیش از هزار سر اسب اصیل ترکمن مهد این نژاد برتر است که دکتر غیادی پزشک عمومی در حفظ و احیای آن نقش مهم و کلیدی در این شهرستان داشته است .

,

انتهای پیام/ رحیمی

]
عبدالجلیل غیادی، پزشک ساکن جرگلان و یکی از بزرگترین پرورش دهندگان اسب اصیل ترکمن در خراسان شمالی ، ۲۵ سر اسب خود را برای کمک به سیلزدگان کشور به مزایده گذاشت.