مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله مومن برگزار شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از فارس، مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله محمد مومن عضو شورای نگهبان و مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه شب با حضور آیت الله شبیری زنجانی و آیت الله علوی گرگانی از مراجع تقلید و همچنین حضرات آیات امینی، حسینی بوشهری، خاتمی، مقتدایی و علوی بروجردی و همچنین جمع کثیری از طلاب، علما، فضلای حوزه علمیه قم و اقشار مختلف مردم برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

حجت الاسلام والمسلمین قاضی عسکر نماینده ولی فقیه در امور حج و زیارت، حجت الاسلام والمسلمین قمی مشاور مقام رهبری و استاندار قم از دیگر شخصیت های شرکت کننده در این مراسم بودند.

,

حجت الاسلام والمسلمین کاظم صدیقی در این مراسم با اشاره به گوشه هایی از زندگی آیت لله مومن بیان کرد: بر اساس روایات دینی کسی که اهل تقوا بوده، دین شناس باشد و دلی نورانی داشته باشد مومنی حقیقی است و خداوند چنین فردی را به بهشت وارد می کند.

,

وی با بیان اینکه آیت الله مومن این ویژگی ها را داشت یادآور شد: آیت الله مومن به دنبال جمع آوری مال نبود و در مسیر تشیع و ولایت همواره تلاشی وافر داشت.

,

استاد حوزه علمیه با بیان اینکه ولایتمداری امری تشریفاتی نبوده بلکه محور دین داری است، اضافه کرد: آیت الله مومن با کسی که از خط ولایت خارج شده بود لحظه ای سازش نکرد و همواره در مسیر امام و رهبری بود.

,

آیت الله مومن عضو فقهای شورای نگهبان و نایب رئیس مجلس خبرگان رهبری دوم اسفند ماه پس از گذراندن یک دوره بیماری و بستری شدن در بیمارستان های قم و تهران به دیدار حق شتافت.

,

مهم‌ترین‌ مسؤولیت‌های‌ ایشان‌، پس‌ از پیروزی‌ انقلاب‌ اسلامی‌ به‌ شرح‌ زیر است‌:

,

1ـ مسؤولیت‌ انتخاب‌ و اعزام‌ قضات‌ شرع‌ دادگاههای‌ انقلاب‌ در سراسر کشور به‌ دستور حضرت‌ امام‌ خمینی‌(ره‌)

,

2ـ ریاست‌ دادگاه‌ عالی‌ انقلاب‌ اسلامی‌

,

3ـ عضویت‌ شورای‌ عالی‌ قضایی‌

,

4ـ عضویت‌ در شورای‌ نگهبان‌ با حکم‌ امام‌ خمینی‌(ره‌) در سال‌ 1362 و ابقاء در آن‌ مسؤولیت‌ با حکم‌ مقام‌ معظم‌ رهبری‌

,

5ـ مدیریت‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ و عضویت‌ در شورای‌ عالی‌ سیاستگذاری‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌ از سال‌ 1371 تا 1374 و نیز عضویت‌ در دوره‌ چهارم‌ شورای‌ عالی‌ حوزه‌ علمیه‌ قم‌

,

6ـ نمایندگی‌ در دوره اول‌ و دوم‌ مجلس‌ خبرگان‌ رهبری‌ از طرف‌ مردم‌ سمنان‌ و نمایندگی‌ مردم‌ قم‌ دوره های سوم تا پنجم

,

7ـ ریاست‌ مجمع‌ فقه‌ اهل‌ بیت‌ (ع‌)

,

انتهای پیام/

]
مراسم چهلمین روز درگذشت آیت الله مومن نماینده فقید مردم قم در مجلس خبرگان رهبری پنجشنبه شب با حضور مراجع تقلید، علما و روحانیان در مسجد اعظم برگزار شد.