ظرفیت بالای زنجان در صنعت نساجی می‌تواند زمینه همکاری با بنگلادش باشد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از موج رسا; غلامحسین جمیلی امروز در دیدار با  سفیر بنگلادش در زنجان با بیان اینکه استان در حوزه سرمایه‌گذاری خارجی دارای جذابیت‌های مطلوبی است، اظهار کرد: می‌توان چند پروژه را برای همکاری بین زنجان و بنگلادش در نظر گرفته و پس از انجام اقدامات ابتدایی آنها را اجرایی کرد، در این بین سفارتخانه‌های دو کشور نقش بسیار مهمی در فراهم کردن زمینه کار فعالان اقتصادی بر عهده دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی با بیان اینکه سختی‌هایی در مبادلات تجاری به ویژه در زمینه مالی وجود دارد، ابراز کرد: اما هرچه این مبادلات سخت‌تر شده ما نیز قوی‌تر شده‌ایم و راه‌حل‌هایی برای آن پیدا می‌کنیم.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه صنایع نساجی می‌تواند نخستین حوزه همکاری دو طرف باشد، افزود: بازار خوبی در این زمینه در استان و در کشور وجود دارد و بنگلادش می‌تواند در زمینه تامین مواد اولیه این صنعت با استان زنجان همکاری داشته باشد.

,

وی با اشاره به اینکه دو طرف می‌توانند در زمینه دارویی نیز همکاری‌هایی داشته باشند، خاطرنشان کرد: برندهای معتبری با همکاری اروپا در بنگلادش به صورت مشترک فعالیت دارند که با وجود تحریم‌ها، صنایع غذایی و دارویی معاف هستند، با وجود اینکه ایران خود در زمینه تولید دارو توانمندی خوبی دارد، اما در این بخش نیز می‌توان همکاری کرد.

,

جمیلی با بیان اینکه ایران و بنگلادش هر دو پر جمعیت و اهداف توسعه‌ای دارند، ابراز کرد: تاریخ برای هر دو کشور سخت‌گیری‌هایی را به همراه داشته، اما می‌توان همکاریهای بهتر و موثرتری را در دوره جدید دنبال کرد.

,

وی با بیان اینکه استان در حوزه تامین مصالح ساختمانی دارای ظرفیت بسیار خوبی است، اظهار کرد: بر اساس آمار سیمان، قیر و سنگ ساختمانی پیش از این بین دو کشور مبادله شده که زنجان می‌تواند در این زمینه نقش داشته باشد و جدا از همکاری‌های بین زنجان و بنگلادش، موضوع را فرا استانی و در سطح کشور دنبال کرد.

,

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه زنجان یکی از پربازدیدترین استان‌های کشور برای سفرای خارجی بوده است، گفت: اتاق بازرگانی زنجان همواره نگاه پررنگی به سفارت‌خانه‌ها داشته و روابط مستحکم و پایداری را با آنها دنبال کرده است.

,

وی با اشاره به همکاری‌های دو طرف طی سال‌های گذشته عنوان کرد: می‌توان بار دیگر توسعه همکاری‌ها در بخش‌های مختلف را در دستور کار قرار داد.

,

جمیلی با اشاره به ظرفیت کشور بنگلادش در تولیدات نساجی تصریح کرد: زنجان دومین قطب نساجی ایران بوده و واحدهای تولیدی بسیار خوبی در زمینه‌ تولید نخ، نساجی، پارچه و تولید پوشاک در فعالیت دارند که یکی از محورهای سرمایه‌گذاری استان در این حوزه است.

,

رئیس اتاق بازرگانی زنجان با بیان اینکه استان از تنوع بالای معدنی برخوردار است، گفت: تولیدات ما در این بخش شامل سرب و روی، مس و کانی‌های غیرفلزی و غیره است، همچنین تولید محصولات کشاورزی استان نیز قابل توجه است که بخشی از آن قابلیت صادراتی دارد.

,

وی خاطر نشان کرد: ارزش محصولات تولیدی کشاورزی استان زنجان به دلیل مولفه‌های غذایی بسیار غنی و قابل توجه است که به دلیل تنوع آب و هوا، خاک زنجان و سردسیری بودن منطقه دارای مزایای بسیاری است.

,

رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با اشاره به اینکه زنجان در تولید کشمش نیز توانمندی مطلوبی دارد، ابراز کرد: کشمش تولیدی زنجان بسیار مطلوب بوده و به دلیل ارزش غذایی، استانداردهای کشورهای اروپایی را دارد.

,

انتهای پیام/

]
رئیس اتاق بازرگانی استان زنجان با بیان اینکه صنایع نساجی می‌تواند نخستین حوزه همکاری دو طرف باشد، گفت: بازار خوبی در این زمینه در استان و در کشور وجود دارد و بنگلادش می‌تواند در زمینه تامین مواد اولیه این صنعت با استان زنجان همکاری داشته باشد.