اجرای عملیات آبخیزداری ۲۸۰ هزار هکتار از منابع طبیعی استان معطل نقدینگی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، حسن وحید، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در جمع اعضای ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان اظهار کرد: تا به کنون در سطح 780 هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی استان مطالعات آبخیزداری به منظور مدیریت کنترل سیلاب و روان آب ها انجام شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر اترک, ، حسن وحید، مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در جمع اعضای ستاد بازسازی مناطق سیل زده استان اظهار کرد: تا به کنون در سطح 780 هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی استان مطالعات آبخیزداری به منظور مدیریت کنترل سیلاب و روان آب ها انجام شده است.,

وحید افزود: تا به کنون، عملیات آبخیزداری فقط در سطح 18 درصد از این 780 هزار هکتار انجام شده است.

,

وی تصریح کرد: وجود این اقدامات انجام شده، تاثیر به سزایی بر کنترل و مهار سیلاب ها در نوروز 98 در مناطقی که این اقدامات در آنها انجام شده بود، داشت.

,

در عین حال، وی خاطر نشان کرد: هنوز 280 هزار هکتار از مطالعات آبخیزداری که در گذشته انجام شده بدون اجرا باقیمانده اند که اجرای آنها نیازمند تامین اعتبار است.

,

وحید در ادامه با یادآوری این مطلب که در سیلاب های نوروز 98 شهرستان راز و جرگلان همچنین مناطق کهنه جلگه و کالی مانی شهرستان مانه و سملقان بیشترین آسیب را دیدند، بیان کرد: متاسفانه در گذشته به علت کمبود اعتبارات، اجرای عملیات آبخیزداری در این مناطق در حدود 16 درصد از کل حجم مطالعات انجام شده برای این مناطق بوده است.

,

وی اعلام کرد: انجام مطالعات آبخیزداری در استان به مساحت 50 هزار هکتار طی سال 98 در دستور کار این اداره کل است که امیدوار هستیم اعنبارات ملی و استانی در سال مالی 98 برای این طرح به موقع به استان اختصاص داده شود.

,

مدیر کل منابع طبیعی و آبخیزداری خراسان شمالی در بخشی دیگر از سخن خود با اشاره به اینکه طی سال های گذشته در برخی از مناطق، اقدامات عمرانی آبخیزداری و پخش سیلاب را انجام داده بودیم، عنوان کرد: در بارندگی ها و سیلاب های نوروز امسال 800 هزار متر مکعب روان آب از طریق پخش سیلاب و 20 میلیون متر مکعب روان آب نیز از طریق اقدمات آبخیزداری کنترل و مدیریت شدند.

,

وحید افزود: اگر این اقدامات انجام نشده بودند خسارت های ناشی از سیلاب در استان بیش از آنچه که اتفاق افتاد، می بود.

,

انتهای پیام/

]
مدیر کل منابع طبیعی خراسان شمالی گفت: تابه کنون در سطح 780 هزار هکتار از عرصه منابع طبیعی استان مطالعات آبخیزداری به منظور کنترل سیلاب انجام شده که بخشی از این مطالعات اجرایی شده و حدود 280 هزار هکتار هنوز معطل تامین نقدینگی برای اجرای عملیات آبخیزداری است.