حذف واسطه‌ها در تامین نهاده‌ها امکان کاهش قیمت مرغ در زنجان را فراهم کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالله جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار موج رسا; با اشاره به اینکه مشکل تامین نهاده‌های دامی مرغداریها با دستورالعمل وزارت جهاد کشاورزی برطرف شده است اظهار کرد: در حال حاضر در تامین نهاده‌های دامی مرغداریها در استان زنجان مشکلی وجود ندارد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, موج رسا;,

وی خاطر نشان کرد: امیدواریم با ساز و کار جدیدی که وزارت جهادکشاورزی ابلاغ کرده قیمت مرغ به قیمت مصوب برگردد.

,

مدیر تنظیم بازار جهادکشاورزی استان زنجان عنوان کرد: به احتمال زیاد در آینده متناسب با تامین نهاده‌ مرغدارایها قیمت‌ها نیز برابر قیمت مصوب اصلاح شود.

,

وی عنوان کرد: در حال حاضر با ساز کار جدید نهاده‌ها به صورت مستقیم از وارد کننده به تولید کننده تحویل داده شده و در این میان واسطه‌گران حذف می‌شود.

,

جعفری عنوان کرد: در گذشته وارد کننده با تولید کننده در ارتباط بود که در این میان عده‌ای از دلالان و واسطه گران سودجویی می‌کردند ولی در حال حاضر این روند تغییر یافته و جهادکشاورزی تولیدکننده را به وارد کننده به صورت مکتوب معرفی می‌کند که در این روند حذف واسطه‌گرها اتفاق می‌افتد و نهاده‌ها نیز با نرخ مصوب به دست تولیدکننده می‌رسد.

,

وی عنوان کرد: با این روند دغدغه تولیدکننده در تامین نهاده با قیمت مصوب برطرف شده و احتمال کاهش قیمت‌ها وجود دارد.

,

مدیر تنظیم بازار جهادکشاورزی استان زنجان در ادامه با اشاره به قیمت پیاز در استان زنجان گفت: پیاز با قیمت میانگین 8 تا 12 هزار تومان در میادین میوه تره بار و فروشگاه‌های مختلف استان زنجان عرضه می‌شود.

,

وی عنوان کرد: علت افزایش قیمت پیاز به دلیل افزایش بارندگی‌ها در استانهای قطب تولید پیاز بوده که برداشت پیاز را با مشکل مواجه کرده است.

,

جعفری با بیان اینکه در حال حاضر صادرات پیاز نیز ممنوع است بیان کرد: امیدواریم وضعیت برداشت‌ این محصول بعد از بارندگی‌ها به روال عادی برگردد تا ثبات در بازار پیاز ایجاد شود.

,

انتهای پیام/

]
مدیر تنظیم بازار جهادکشاورزی استان زنجان با اشاره به رفع مشکل تامین نهاده‌های دامی مرغداران گفت: با حذف واسطه‌ها در تامین نهاده‌های مرغداران امکان کاهش قیمت مرغ در زنجان وجود دارد.