ردپای اعضای لیست امید در ساخت و سازهای غیر مجاز منطقه لواسان/ ویلا سازی غیر مجاز با حمایت آقا و خانم نماینده/ چرا هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان اقدامی نمی کند؟
[

به گزارش خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بدون شک یکی از خبرسازترین مناطق سال 97 در استان تهران، منطقه شمیرانات بود. ویلاسازی های غیر مجاز، زمین خواری، ساخت و سازهای بدون مجوز، تجاوز به حریم رودخانه در شمیرانات که طی دهها سال صورت گرفته بود، در ماههای آخر سال 97 توجه بسیاری از رسانه ها را بخود جلب کرد و از سوی برخی افراد به رسانه ها کشیده شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,



حجت الاسلام سید سعید لواسانی امام جمعه لواسان که خود را پرچمدار مبارزه با ساخت و ساز غیر مجاز در این منطقه معرفی کرده بود، در یک برنامه تلویزیونی با اشاره به تخلفات گسترده و ساخت و سازهای غیرمجاز تأکید کرد که در بسیاری از تخلفات صورت گرفته مسئوولین لواسان تحت فشار مقامات مافوق قرار می گیرند و به محض اینکه دستگاهها در لواسان برای برخورد و تخریب اقدام می کنند، افرادی از فلان نهاد یا فلان وزارتخانه تماس می گیرند که چرا تخریب می کنید؟

,
,
,



در همین زمینه، در پی تماس تلفنی برخی از شهروندان منطقه شمیرانات با خبرنگار ما ردپای  2 تن از نمایندگان مجلس شورای اسلامی دیده می شود که ضرورت دارد هیئت نظارت بر رفتار نمایندگان و دستگاه های نظارتی به این مساله توجه جدی نشان دهند.

,
,
,



بنا بر اظهارات شهروندان لواسان و شمیرانات، دوتن از نمایندگان لیست امید که نماینده تهران هستند، فقط و فقط در این منطقه حضور پر رنگی دارند و دخالت های پنهانی آنها منجر به ساخت و سازهای غیرمجاز و مایه دلگرمی سوداگران در این شهر شده است.

,
,
,



خانم «طیبه سیاوشی شاه عینی» نماینده اصلاح طلب لیست امید نامی آشنا برای مردم شمیرانات است و مردم بخوبی وی را می شناسند که چگونه حمایت هایش از سرمایه داران و برخی ملاکان بزرگ و بنگاه داران باعث شده به راحتی و بدون هیچ نگرانی، به صورت غیر مجاز ویلاسازی کنند.

,
,
,



اهالی این منطقه می گویند: همچنین در یک مورد تخلف ساختمانی به گونه ای است که فردی در منطفه سبو بزرگ معروف به "سرخ پشته" ، در حریم شهر و کاملاً بدون پروانه ظرف چند ماه چندین هزار متر ویلاسازی کرده است، این بنا هم در کمیسیون بدوی (ماده 100) و هم تجدید نظر محکوم شده و حکم تخریب 100 درصد دریافت کرده است.

,
,
,


نامبرده که گفته می شود مشاور آقای "مهدی شیخ" نماینده تهران و از دیگر نمایندگان لیست امید می باشد، جزو گروه مشاوران دفتر نمایندگان مجلس در لواسانات است.

,
,


بنابر اظهار نظرهای مردمی، خانواده نامبرده اعم از همسر و فرزندان با رفت و آمد زیادی به انگلیس دارند و برخی افراد هم مدعی هستند که خانواده وی با دریافت تابعیت ساکن انگلیس هستند و خود فرد مذکور هم سالانه چند سفر به انگلیس دارد که نزدیکی چنین فردی به نمایندگان مجلس جای سوال دارد.

,
,



بررسی خبرنگار ما حاکی است  بعد از ابلاغ رای ماده 100 ، پروژه ساخت ویلا متوقف شده بود اما با نهایت تاسف، با تهدید برخی از افراد در مجلس شورای اسلامی و لیست امید، ملک مذکور که در مرحله فونداسیون و اسکلت فلزی متوقف شده بود، امروز علاوه بر دیوار چینی، سقف ساختمان آن هم زده شده است.

,
,
,

 

,


دفتر نمایندگان تهران در منطقه لواسان نیز در محله احمدآباد و عمارت بوستان هم که محل رفت و آمد همه نمایندگان می تواند باشد اما به نوعی به دفتر اختصاصی خانم سیاوشی تبدیل شده است.

,
,



حال جای سوال است که مگر شهر ری، اسلامشهر، تهران و پردیس جزو حوزه نمایندگی خانم سیاوشی نیست؟ اینکه وی تنها در منطقه شمیرانات و شهر لواسان رفت و آمد زیادی دارد، چه معنی دارد؟

,
,
,


ضرورت دارد نهادهای نظارتی به چنین اقدامات نمایندگانی که باید قانونگذار باشند نه حامی متخلفان و سوداگران، ورود جدی داشته باشند و اجازه ندهند آنها با سوء استفاده از موقعیت ایجاد شده، به ساخت و سازهای غیرقانونی و تخریب محیط زیست و زیست بوم لواسانات کمک کنند.

,
,

 

,

موارد مطرح شده در این گزارش بر اساس اطلاعاتی است که مردم منطقه در اختیار خبرنگار ما قرار دادند و دانا هم بنا بر وظیفه رسانه ای و در راستای انعکاس مشکلات مردم و مبارزه با متخلفان اقدام به انتشار برخی از موارد کرده است.

,


انتهای پیام/

,
]
به گفته ساکنان منطقه لواسان فعالیت دو تن از نمایندگان تهران از لیست امید، در منطقه شمیرانات به گونه ای است که متولیان ساخت و ساز غیرمجاز بسیار دلگرم شده و همچنان به کارشان ادامه می دهند.