تدابیر لازم برای جلوگیری از قاچاق محصولات مورد نیاز مردم اندیشیده شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز،  حجت‌الاسلام و المسلمین سید مهدی قریشی عصر روز دوشنبه در دیدار با سرپرست فرماندهی و معاونت‌های مرزبانی آذربایجان‌غربی، اظهار داشت: رهبری معظم انقلاب اسلامی در زمینه قاچاق دغدغه‌ها و حساسیت‌های ویژه‌ای دارند که باید توسط مسئولین مربوطه و دستگاه‌های حوزه واردات و صادرات مورد توجه باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

وی، افزود: تمام نیروهای مسلح به‌ویژه مرزبانی که مسئولیت مستقیم حراست از مرزها را بر عهده دارد وظیفه است که در شرایط جنگ اقتصادی حافظ منافع کشور بوده و اجازه ندهند محصولات تولیدی و مورد نیاز مردم از طریق غیرقانونی به دیگر کشورها قاچاق شود.

,

نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی، ضمن تقدیر از زحمات شبانه‌روزی مرزبانان کشور، گفت: تمام مردم عزیز ایران اسلامی به‌خصوص استان‌های مرزی نظیر آذربایجان‌غربی به‌خاطر زحمات مرزبانان و حافظان امنیت کشور، دعاگو و سپاسگزار نیروهای مسلح و مرزبانان هستند.

,

در ابتدای این دیدار، سرهنگ پیری سرپرست فرماندهی مرزبانی آذربایجان‌غربی، به اهم اقدامات صورت گرفته در سال گذشته پرداخت و عنوان کرد: با تلاش‌های مرزبانان و ستاد فرماندهی و سیاستگذاری‌های صورت گرفته و ابلاغی از سوی فرماندهی مرزبانی کشور بحمدلله امنیتی پایدار در مرزهای استان را شاهد هستیم و امیدواریم با همت جمعی مسئولین استان شاهد تثبیت امنیت و افزایش مشارکت‌های برون مرزی با همسایگان باشیم.

,

وی، به افزایش چشمگیر میزان تردد غیر‌قانونی اتباع خارجی از کشورهای دیگر اشاره و اضافه کرد: متاسفانه به‌دلیل وجود برخی مشکلات اقتصادی و دروازه بودن آذربایجان‌غربی برای مهاجرین و اتباع کشورهای دیگر به کشورهای اروپایی شاهد افزایش چشمگیر اتباع خارجی در نقاط مرزی استان هستیم که امیدواریم با اتخاذ سیاست‌های دقیق شاهد کاهش این پدیده در مرزها باشیم.

,

وی، ابراز داشت: اولویت کاری مرزبانی در شرایط اقتصادی حال حاضر کشور در کنار حفظ امنیت مرزی، کنترل کالاهای صادره از کشور است و در این زمینه کالاها و محصولاتی مانند گوجه، پیاز، سیب زمینی و دیگر محصولات که با نوسانات شدید قیمت در کشور مواجه هستند از سوی مرزبانان استان کنترل می‌شوند.

,

انتهای پیام/

]
نماینده ولی‌فقیه در آذربایجان‌غربی با تاکید بر اینکه فرامین رهبر انقلاب در زمینه قاچاق باید مدنظر مسئولین مربوطه قرار گیرد، گفت: مرزبانی و دستگاه‌های دخیل باید تدابیر لازم برای جلوگیری از قاچاق محصولات مورد نیاز مردم را بیاندیشند.