مقام معظم رهبری با درایت خود هویت عاشورایی ما را حفظ کرده است/ نقش تربیتی آیت الله مروج در اردبیل مثال زدنی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از سبلان‌ما، مراسم بزرگداشت هجدهمین سالگرد ارتحال آیت الله مرج اولین نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه فقید اردبیل  شب چهارشنبه با سخنرانی آیت الله سید حسن عاملی نماینده ولی فقیه در استان  و حضور پرشور مردم ولایتمدار اردبیل در موسسه فرهنگی و تحقیقاتی ایت الله مروج برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

آیت الله عاملی در این مراسم با اشاره به فضائل اخلاقی و والای انسانی آیت الله مروج گفت: علما وارث انبیا هستند و همواره در طول دوران نقش انبیا را در جامعه ایفا می‌کنند.

,

وی با بیان اینکه خداوند متعال با توجه به ارزش و جایگاه ویژه انسان در بین دیگر مخلوقات عالم، انبیا و کتب آسمانی را برای راهنمایی نازل کرده‌ است، گفت:  علما بعد از انبیان و ائمه معصومین عهده دار نقش آنها شدند.

,

عاملی در ادامه سخنان خود به بیان ویژگی های شخصیتی آیت الله مروج پرداخت و تصریح کرد: تقوا، آینده‌نگری و تعبد مرحوم آیت الله مروج مثال زدنی بود و با دقت در رفتار‌های اجتماعی و دلسوزی و فداکاری برای ارتقا و اعتلاء جامعه اسلامی و دین تلاش می کرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه شهادت امام حسین (ع) پیام‌های بسیاری را برای شیعیان و آزادگان جهان داشت،  گفت: آزادی‌طلبی و تسلیم نشدن در برابر ستمگران عالم مهم‌ترین پیامی است که می‌توان از نهضت امام حسین (ع) برداشت کرد.

,

وی با بیان اینکه تنظیم روابط اجتماعی در دنیا از جمله اصلی‌ترین وظایف علمای دین است اظهار داشت: شعرا و مادحین اهل بیت(ع) باید به معضلات و موضوعات جامعه حساسیت بیشتری داشته باشند.

,

عاملی بیان داشت: اگر دشمنان نظام جمهوری اسلامی ذره ای تزلزل در ایستادگی مردم ایران دیده بود قطعا فشار‌های بیشتری را برای تسلیم مردم اعمال می‌کرد.

,

نماینده ولی فقیه در استان اردبیل گفت: رهبر معظم انقلاب اسلامی با درایت و هوشیاری، نهضت و شان عاشورایی مردم ایران اسلامی را حفظ کردند.

,

وی با  اشاره به اینکه آیت الله مروج (ره) همواره سعی بر ارتقا و اعتلای نفس جامعه داشت، تصریح کرد: مرحوم آیت الله مروج با پشتکار و ایستادگی مقابل رژیم طاغوت و تحمل فشار‌های بسیار همواره از آغازین سال‌های انقلاب اسلامی یار و یاور امام خمینی (ره) بود.

,

عاملی در ادامه مشکلات عدیده اقتصادی و اجتماعی را علت اصلی کاهش ازدواج جوانان دانست و گفت: آداب و رسوم غلط و بیش از حد در جامعه، تجمل گرایی و تشریفات از جمله عوامل تاثیر‌گذار در کاهش ازدواج است.

,

وی بیان داشت: دولتمردان می‌توانند با نظارت  درست و اصولی، مدیریت بهتری را داشته باشند تا شاهد پیشرفت روز‌افزون کشور باشیم.

,

انتهای پیام/

]
نماینده ولی فقیه در استان اردبیل با بیان اینکه مقام معظم رهبری با درایت خود هویت عاشورایی ما را حفظ کرده است، گفت: علمای وارسته، نقش به سزایی در ایفای نقش پیامبران در جامعه دارند.