آمار چک های برگشتی یزدی‌ها در اسفند ماه 97 افزایش یافت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از یزدرسا، براساس آمار منتشره از سوی بانک مرکزی در اسفند مــاه سال قبل 51 هزار و 800 فقره چک به ارزش 25 هزار و 52 میلیارد ریال در استان یزد مبادله گردید که نسبت به ماه قبل از نظـر تعـداد بیش از 10 درصد و از نظر مبلغ 28 درصد افزایش را نشان می‌دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

آمار چک‌های مبادله ای در استان یزد نشان‌دهنده آن است که در  این ماه ازنظر تعداد 92/1 درصد و ازنظر ارزش 88/9 درصد از چک‌های صادرشده  در استان وصول شده است و در مقابل 7/9 درصد از تعداد چک ها و 11/1 درصد از مبلغ چک های صادره در استان برگشت خورده اند.

,

گفتنی است 41 هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر 2 هزار و 780 میلیارد ریال دراسفند ماه سال ٩٧ در استان یزد برگشت داده شده که نسبت به ماه قبل از آن از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 11 درصد و 4 درصد افزایش داشته است.

,

مقایسه آمار چک های بر گشتی در بین استان های مختلف حاکی از آن است که استان یزد با 92/1 درصد پس از استان های البـرز و گـیلان هرکـدام ٨/٩٢ درصـد بیشترین نسبت تعداد چک‌های وصـولی بـه کـل چک‌های مبادله‌ای را داشته اند و اســـتان‌هـــای کهگیلویه و بویراحمد (٦/٨٣ درصد)، چهار محال و بختیاری (٧/٨٦ درصد) وکردستان (٩/٨٦ درصد) پایینترین نسبت تعداد چکهـای وصـولی بـه کـل چـک‌هـای مبادلـه شـده را بـه خـود اختصاص داده‌اند.

,

در ماه مورد گزارش، در بین استان‌های کشور بیشترین نسبت ارزش چک‌های وصولی به کـل ارزش چـک‌هـای مبادلـه‌ای بـه ترتیـب بـه اسـتان‌هـای خوزسـتان (٦/٩٣ درصـد)، کهگیلویه و بویراحمد (٠/٩٣ درصد) و کرمانشاه (٨/٩٢ درصد) اختصاص یافتـه اسـت و اسـتان‌هـای ایـلام (١/٨٢ درصـد)، لرسـتان (٤/٨٥ درصـد) و هرمزگـان (١/٨٧ درصـد) کمتـرین نسـبت ارزش چک‌های وصولی بـه کـل ارزش چـک‌هـای مبادلـه شـده را بـه خـود اختصـاص داده‌انـد.

,

انتهای پیام/

]
41 هزار فقره چک به ارزشی بالغ بر 2 هزار و 780 میلیارد ریال دراسفند ماه سال ٩٧ در استان یزد برگشت داده شده که نسبت به ماه قبل از آن از نظر تعداد و مبلغ به ترتیب 11 درصد و 4 درصد افزایش داشته است.