اعزام کارشناسان کشاورزی خلیل آباد برای براورد میزان خسارت / سیل به 128 واحد مسکونی در سه روستای خلیل آباد خسارت وارد کرد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ مجتبی شاکری در گفت و گو با خبرنگار یار خراسانی، در خصوص بارش های اخیر اظهار داشت: از ابتدای سال جاری 263 میلیمتر بارش باران در شهرستان خلیل آباد داشته ایم که در دو سه روز اخیر نیز 52 میلیمتر در خلیل آباد و 103 میلیمتر در مهدی آباد نیز ثبت بارش شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه تمام بندهای شهرستان آبگیری و سر ریز شده و برخی از بندهای زیرپای این بندها نیز آبگیری شده است، خاطرنشان کرد: اقدامات خوبی در مسیر این بندها نظیر لایروبی مسیل ها و کانال ها به کمک بخشداران، دهیاران، شهرداران، دادستانی و... انجام شده است و منجر به این شد که خسارت ها با این حجم زیاد بارندگی کاهش پیدا کند.

,

فرماندار خلیل آباد همچنین در ادامه تصریح کرد: بارندگی های اخیر هشداری بود برای همه که در ساخت و سازها و رعایت حریم مسیل ها دقت لازم را داشته باشند و حریم و بستر رودخانه های در مسیل را مورد تجاوز قرار ندهند و باید تجاوزهای صورت گرفته با کمک دهیاران و بخشداران برطرف شود تا در آینده نیز شاهد حوادث ناگواری نباشیم.

,

وی با تاکید بر اینکه شاهد بارش رحمت الهی در شهرستان خلیل آباد پرنفع و سود و بی خطر بودیم و البته خسارت هایی نیز در زمینه های مختلف داشته است، اذعان کرد: سیل دیروز به بخش کشاورزی، باغات و تاسیسات زیربنایی این شهرستان خسارت وارد کرد و هم اکنون کارشناسان در حال بررسی و برآوردهای اولیه میزان خسارت هستند. 

,

شاکری با بیان اینکه 128 واحد مسکونی در روستاهای سعدالدین، جعفرآباد و مهدی آباد این شهرستان آسیب دید که 8 واحد نیاز به بازسازی مجدد و 120 واحد نیز نیاز تعمیر دارند، عنوان کرد: تسهیلات مقاوم سازی که در سال جاری با رشد خوبی مواجه بوده را برای واحد های مسکونی آسیب دیده پیگیری خواهیم کرد.

,

 

,

مردم مقاوم سازی و بیمه منازل مسکونی را جدی بگیرند

, مردم مقاوم سازی و بیمه منازل مسکونی را جدی بگیرند,

وی همچنین تشریح کرد: حوادث و مشکلات نظیر سیل و زلزله اجتناب ناپذیر است و بسیاری از این حوادث را در شهرستان تجربه کرده ایم، چه بهتر که قبل از بروز حوادث جدی تراقدامات پیشگیرانه ای نظیر مقام سازی واحدهای مسکونی  و بیمه  باغات کشاورزی، محصولات تولید و خودرو و واحدهای مسکونی شهری و روستایی انجام دهند.

,

رئیس ستاد مدیریت بحران شهرستان خلیل آباد با بیان اینکه مردم همراهی بسیار خوبی در جلوگیری از ورود سیل به شهرها و روستاها داشتند و این سیل نیز انسجام و همدلی ایران را در معرض دید جهانیان قرار داد، افزود: سپاه، پایگاه های بسیج، نیروهای نظامی و انتظامی، مردم، دهیاران، بخشداران، هلال احمر و... نیز پای کار بودند تا از جان و مال مردم حفظ و حراست کنند و این نیز بسیار ارزشمند است.

,

وی با اشاره به اینکه اولویت اول در پیشگیری از حوداث نیز حراست از جان مردم است، ابراز کرد: به منظور جلوگیری از خسارات جانی اهالی روستای شورآب بخش ششطراز خلیل آباد در روستای مجاور اسکان داده شده اند و از طریق مردم روستای جعفرآباد، ناحیه مقاومت سپاه، هلال احمر و شبکه بهداشت خدمات مورد نیاز به آنها ارائه می شود.

,

شاکری با تاکید بر اینکه اهالی خونگرم روستای جعفرآباد نیز نمایش خوبی از مهمان نوازی را به وجود آوردند و اهالی روستای شوراب را پذیرا بودند و این جای تقدیر و تشکر دارد، خاطرنشان کرد: آب منطقه ای در حال ایمن کردن بند خاکی روستای شوراب هستند و به محض اینکه ایمنی بند برای ما مسجل شود اهالی روستای شوراب به خانه های خود باز خواهند گشت.

,

انتهای پیام/

]
فرماندار خلیل آباد با بیان اینکه سیل به 128 واحد مسکونی در سه روستای خلیل آباد خسارت وارد کرد، گفت: سیل به بخش کشاورزی، باغات و تاسیسات زیربنایی این شهرستان خسارت وارد کرد و هم اکنون کارشناسان در حال بررسی و برآوردهای اولیه میزان خسارت هستند.