فرد محکوم به اعدام در میاندوآب از قصاص نجات یافت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از اروم نیوز، حجت الاسلام عادل گل حسینی امروز در گفت و گو با خبرنگاران با اعلام این خبر اظهار کرد: این فرد محکوم به قصاص نفس، با پیگیری های اعضای شعبه ۱۲ شورای حل اختلاف میاندوآب از قصاص نجات یافت.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, اروم نیوز,

رئیس دادگستری میاندوآب با بیان اینکه این پرونده مربوط به سه سال قبل و شهرستان تکاب بود، افزود: با توجه به استقرار دادگاه کیفری شماره یک جنوب استان در میاندوآب، به این پرونده رسیدگی و رای صادر شد و قرار بود در چند روز آینده اجرا شود که با رضایت اولیای دم از چوبه دار رهایی یافت.

,

وی هم چنین از اعلام رضایت اولیای دم در میاندوآب خبر داد و گفت: فرد دیگری که سال گذشته در میاندوآب مرتکب قتل شده بود، با رایزنی شورای حل اختلاف و  رضایت اولیای دم از قصاص نجات یافت.

,

گل حسینی تصریح کرد: اعضای شورا‌های حل اختلاف این حوزه در راستای انجام رسالت ذاتی خویش و با بهره گیری از ظرفیت‌های متنفذین منطقه و با تشکیل جلسه های متعدد صلحی و همچنین حضور در منازل اولیای دم با بیان توصیه‌های پیامبر اکرم (ص) و ائمه معصوم (ع) در خصوص جایگاه عفو و گذشت در دین مبین اسلام توانستند رضایت اولیای دم پرونده قتل عمد را جلب کنند.

,

وی اظهار کرد: در پنج سال گذشته، تعداد ۱۴ فقره پرونده قتل با میانجی گری و وساطت اعضای شورا‌های حل اختلاف و جلب رضایت از اولیای دم منجر به رهایی محکومان به قصاص شده است.

,

انتهای پیام/

]
رئیس دادگستری میاندوآب از نجات فرد محکوم به قصاص با گذشت خانواده مقتول از اعدام خبر داد.