سرعت وزش باد در اردبیل به ۹۰ کیلومتر برساعت خواهد رسید
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما،  سیاوش محمدی سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل عصر امروز در جمع خبرنگاران گفت: بر اساس نقشه‌های هواشناسی امروز با نفوذ سامانه ناپایدار به منطقه ضمن افزایش ابر و رگبار پراکنده (در مناطق مستعد توام با رعدوبرق و تگرگ پراکنده)، سرعت وزش باد در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل تند تا شدید بوده و بیشینه آن در برخی از مناطق استان بویژه در مناطق مرکزی به ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی با بیان اینکه وزش باد در مناطق مرکزی استان اردبیل بصورت تند تا نسبتاً شدید تداوم دارد اظهار کرد: طی یک ساعت گذشته بیشترین سرعت باد ثبت شده در ایستگاه نیر ۲۰ متر بر ثانیه معادل ۷۲ کیلومتر برساعت بوده است.

,

سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل افزود: فردا آسمان استان اردبیل نیمه ابری شده و از اواخر وقت با نفوذ پرفشار سطح زمین، در شمال استان و نواحی منتهی به استان گیلان ضمن افزایش ابر، وزش باد تند تا نسبتاً شدید پیش بینی می‌شود.

,

محمدی بیان کرد: در روز جمعه ۳۰ فروردین آسمان استان اردبیل غالباً ابری و مه آلود بوده و در برخی مناطق بارش خفیف باران نیز انتظار می‌رود.

,

وی گفت: از اواخر وقت جمعه، ضمن کاهش محسوس دمای هوا، بارش باران در بیشتر مناطق مختلف استان اردبیل گسترش می‌یابد و تا عصر شنبه ۳۱ فروردین با شدت و ضعف تداوم یافته بطوریکه در شنبه شب در ارتفاعات و مناطق کوهستانی استان بارش خفیف برف نیز احتمال می‌رود.

,

 

,

انتهای پیام/

]
سرپرست اداره کل هواشناسی استان اردبیل با بیان اینکه سرعت وزش باد در مناطق مرکزی و جنوبی استان اردبیل تند تا شدید است،گفت: سعت تند باد در ساعات آینده در برخی از مناطق استان، بویژه در مناطق مرکزی به ۹۰ کیلومتر بر ساعت خواهد رسید.