پاک‌سازی بیش از ۲۹۰ معبر و خانه از گل‌ولای توسط جهادگران استان مرکزی/ به‌کارگیری سیستم توزیع بومی جهت پخش عادلانه کمک‌ها
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ وحید مداحی مسئول قرارگاه شهید اکبر زاده سپاه روح الله استان مرکزی در منطقه سیل زده پل دختر در گفتگو با دیار آفتاب؛گفت: تابه‌حال حدود ۴۶۰۰ نفر روز نیرو به پل‌دختر اعزام‌شده‌اند که به‌طور میانگین روزانه از ۲۰۰ تا ۶۰۰ نفر در این مناطق حضور دارند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, دیار آفتاب,

مداحی با اشاره به اینکه بیشتر نفرات اعزامی برای لایروبی منازل به کار گرفته می‌شوند عنوان کرد: تا به امروز ۲۶۴ واحد از منازل پل‌دختر از گل‌ولای تخلیه‌شده است و همچنین ۲۷ معبر در این شهر به‌واسطه ماشین‌آلات مهندسی، لایروبی و تمیز شده‌اند.

,

وی تعداد ماشین‌آلات مهندسی حاضر در منطقه پل‌دختر از طرف استان مرکزی را  ۷ دستگاه برشمرد و بیان کرد: تا به امروز ۴۵ کامیون از اقلامی که از طرف کمیته‌های جمع‌آوری کمک‌های مردمی جمع شده بود به مناطق اعزام‌شده است.

,

مسئول قرارگاه شهید اکبر زاده سپاه روح‌الله استان مرکزی در منطقه پل‌دختر به سیستم توزیع کمک‌های مردمی در مناطق اشاره کرد و ادامه داد: همیشه دیده‌ایم که در حوادثی مانند سیل و زلزله به‌هم‌ریختگی‌هایی در سیستم توزیع کمک‌ها داریم اما خوشبختانه با سیستم توزیع بومی ایجادشده و با توجه به شبکه‌ای که طراحی شد، اقلام به‌صورت دقیق و حساب‌شده به دست آسیب دیدگان رسید.

,

 مداحی افزود: با حضور تعدادی از خانم‌های بومی منطقه خانواده‌های آسیب‌دیده شناسایی شدند و پس از شناسایی، توزیع بسته‌های آماده‌شده توسط همین افراد بومی و با وسایل شخصی خودشان صورت پذیرفت تا از هرگونه تجمع و هجوم جلوگیری شود.

,

وی به شیوه ابتکاری توزیع پوشاک ارسالی به مناطق پرداخت و عنوان کرد: پوشاکی که از طرف مردم هدیه شد را در جهت حفظ کرامت افراد، در مغازه‌ای دسته‌بندی کردیم و جداسازی نو از کهنه و سازمان‌دهی لازم انجام شد و برحسب سایز رگال بندی صورت گرفت و بن تحویل لباس بین مردم آسیب‌دیده تقسیم شد که مرتب و منظم بر اساس زمان‌بندی انجام‌شده هر کس لباس موردنیاز خود را انتخاب کرد.

,

مداحی  تصریح کرد: بعد از پاک‌سازی منازل در حال حاضر چیزی حدود ۱۵ گروه تعمیرات و تأسیسات از نیروهای تخصصی کارخانه‌هایی مانند آذرآب، ماشین سازی، هپکو، کمباین سازی و پالایشگاه در منطقه حضور دارند که لوازم خانگی آسیب دیده را تعمیر می کنند و با کارواش شستشو می دهند همچنین این گروه تعمیرات برقی و گازی و تأسیسات آبی را انجام می‌دهند که هر چه سریع‌تر اجاق‌گاز این خانه‌ها روشن شود و به زندگی برگردند.

,

وی شناسایی تعداد ۳۰ خانوار از خانواده‌های شهدا را یکی دیگر از اقدامات این قرارگاه عنوان کرد و ادامه داد: علاوه بر بازدیدها و سرکشی‌های روزانه از خانواده معظم شهدا بسته‌هایی حاوی سبد معیشتی و لوازم‌خانگی سبک تقدیم این خانواده‌ها شد.

,

مسئول قرارگاه شهید اکبر زاده سپاه روح‌الله استان مرکزی در حال حاضر با تلاش دوستان در اصناف بسته‌های کامل مواد غذایی حاوی مواد خوراکی، شوینده، بهداشتی و ... باارزش بیش از ۲۵۰ هزار تومان آماده‌شده است که بر اساس شناسایی‌های انجام شده در منطقه تحت پوشش استان مرکزی توزیع خواهد شد.

,

وی افزود: در ابتدا اجناس به همان شکلی که می‌رسید توزیع می‌شد اما در حال حاضر با هماهنگی اصناف تلاش می‌کنیم ۷۵۰ الی ۱۰۰۰ بسته کامل معیشتی را آماده کنیم و در اختیار آسیب دیدگان قرار دهیم.

,

مداحی با اشاره به دو موکب مستقر در منطقه اظهار کرد: در این موکب‌ها روزانه تعداد ۳۵۰۰ غذا برای ناهار پخت می‌شد که در روزهای اول با توجه به بسته بودن مسیر روستاها ۱۵۰۰ پرس آن در روستاها و مابقی هم داخل شهر توزیع می‌شد همچنین ۷۰۰ غذا نیز برای شام پخت می‌شد که با توجه به نیاز توزیع صورت می‌گرفت که هنوز هم این موکب‌ها مستقر هستند و تا بازگشت آرامش به مناطق فعال خواهند بود.

,

وی اضافه کرد: همچنین دو تیم پزشکی در منطقه مستقر است که خدمات‌دهی لازم به خانواده‌ها و جهادگران حاضر را انجام می‌دهد.

,

مسئول قرارگاه شهید اکبر زاده سپاه روح‌الله استان مرکزی با اشاره به اینکه تابه‌حال ۸۰۰ بسیجی جهادگر در قالب ۴۵ گروه جهادی به مناطق اعزام‌شده‌اند تشریح کرد: در راستای فعالیت‌های فرهنگی برای کودکان و نوجوانان و همچنین روحیه دهی به این قشر سنی از مهاجران استان مرکزی گروه فرهنگی‌ای به این مناطق اعزام شد و این گروه با آوردن چکمه‌های بچه‌گانه، بیل‌های بچه‌گانه، اسباب‌بازی و لوازم‌تحریر و همچنین با طراحی مسابقات مفرح روحیه کودکان و نوجوانان منطقه را تغییر دادند.

,

انتهای پیام/

]
مسئول قرارگاه شهید اکبر زاده سپاه روح‌الله استان مرکزی در منطقه سیل‌زده پل‌دختر با اشاره به اینکه بیشتر نفرات اعزامی برای لایروبی منازل به کار گرفته می‌شوند عنوان کرد: تا به امروز ۲۶۴ واحد از منازل پل‌دختر از گل‌ولای تخلیه‌شده است و همچنین ۲۷ معبر در این شهر به‌واسطه ماشین‌آلات مهندسی، لایروبی و تمیز شده‌اند.