تمامی منازل مناطق سیل زده لرستان سم پاشی می شوند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سفیر افلاک، حمید مخیری، رئیس گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان در جمع خبرنگاران اظهار داشت: این برنامه بعد از بازدید مدیران ارشد وزارت بهداشت،اساتید حشره شناسی به ویژه دکتر کایدی و مدیران بیماریهای واگیر استان از مناطق سیل زده مصوب شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سفیر افلاک,

 

,

وی افزود: راند اول سم پاشی پس از تجهیز ماشین سم پاشی در روز دوشنبه از سه شنبه سوم اردیبهشت ماه آغاز خواهد شد.

,

 

,

رئیس گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان با اشاره به اینکه در راند اول به ترتیب شهرستان های پلدختر،رومشکان،کوهدشت، دوره چگنی، دورود و مناطقی از الیگودرز سم پاشی می شوند. بیان کرد: این عملیات در منازل سیل زدگان و چادرهای محل اسکان انجام می شود.

,

 

,

وی عنوان کرد: سم مورد استفاده در این عملیات دلتا مترین است که به صورت محلول در آب بوده، برای انسان و به ویژه کودکان هیچ گونه خطری نداشته و تمامی حشرات ناقل بیماری از جمله پشه خاکی(ناقل سالک)، جوندگان، مار و عقرب را تحت تأثیر قرار می دهد.

,

 

,

مخیری گفت: همچنین عملیات لارو کشی شامل سم پاشی در کانون های رشد لارو ناقلین مانند آب های راکد و محل های جمع آوری زباله انجام می شود.

,

 

,

وی تصریح کرد: راند دوم سم پاشی از اول مرداد ماه شروع شده و در صورت مشاهده هر گونه مورد از بیماری های منتقله از راه ناقلین راندهای سوم و چهارم نیز در برنامه قرار می گیرد.

,

انتهای پیام/

]
رئیس گروه مبارزه با بیماری های معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی لرستان گفت: تمامی منازل مناطق سیل زده لرستان سم پاشی می شوند.