اقدام آقای استاندار وقت برای موسسه مالی غیرمجاز پسرش
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پنجمین جلسه رسیدگی به اتهامات مدیران برخی از موسسات مالی صبح امروز در شعبه رسیدگی به مفاسد اقتصادی با ریاست قاضی صلواتی برگزاری شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
در ابتدای این جلسه نماینده دادستان اقدام به توضیحاتی در خصوص اظهارات پیشین امیرحسین آزاد سرپرست موسسه مالی و اعتباری البرز ایرانیان متهم ردیف اول این پرونده کرد و گفت: موسسه شما از ریشه با خلاف ثبت شده است و نامه‌ای که شما مبنی بر ادغام با سایر موسسات از آقای پورمحمدی نشان می‌دهید مربوط به ۲۳ خرداد ۱۳۹۷ است.
,
 
,
نماینده دادستان با اشاره به اینکه بانک مرکزی ساماندهی را برای موسساتی صادر می‌کرده است که مشغول فعالیت بانکی بوده‌اند، افزود: البرز ایرانیان اصلاً فعالیت بانکی نداشته و یک تعاونی روستایی بوده است. شما به رسانه‌ها تصویری نشان می‌دهید که بانک مرکزی به شما مجوز داده است. آیا مجوز سپرده‌گیری داده‌اند؟
,
 
,
نماینده دادستان با بیان اینکه امیرحسین آزاد مدعی می‌شود که سفرهای خارجی را با پولهای خودش انجام می‌داده است، خطاب به متهم افزود: شما بیان داشتید که پیش از ورود به موسسه بیش از ۲ میلیارد سرمایه نداشتید چطور شد که ظرف مدت کوتاهی سرمایه شما به ۵۰ میلیارد افزایش یافت؟ اگر اینقدر توانمند هستید خب سرمایه ۴ میلیاردی مردم را به ۵ و ۶ میلیارد افزایش می‌دادید.
,
 
,
وی سپس به دیگر اظهار متهم در خصوص اینکه اگر فعالیت اقتصادی نمی‌کرده‌اند در عوض به مردم وام می‌داده‌اند، افزود: وام‌هایی که داده‌اید تضامین درست نداشته و برنگشته است، شما از این طریق پولشویی کردید تا منشاء این پولها مشخص نشود.
,
 
,
نماینده دادستان همچنین در این جلسه پس از ارائه توضیحات همسر حامد کرمی یکی از سرپرستان شعب البرز ایرانیان که در کرج به قتل رسید گفت: امیرحسین آزاد منکر نقش پدر و اقوامش در موسسه است، اما اظهارات همسر حامد کرمی نشان می‌دهد که پدر امیرحسین آزاد در جلسه جذب سپرده حضور داشته و سخنرانی کرده، همچنین شعبات موسسه فردوسی و دیگر موسسات در ایلام و همدان که پدر آزاد پیش از این استاندار آنها بوده تاسیس شده است.
,
 
,
منبع: تسنیم
]
نماینده دادستان با اشاره به اظهارات شهود در خصوص نحوه سپرده‌گیری موسسه غیرمجاز البرز ایرانیان گفت: برخلاف ادعای امیرحسین آزاد، پدرش در این موسسه ایفای نقش می‌کرده است.