لایحه مدیریت بحران کشور اصلاح شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ نمایندگان در ادامه جلسه علنی امروز (دوشنبه) مجلس شورای اسلامی لایحه مدیریت بحران کشور اعاده شده از شورای نگهبان را اصلاح کردند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
نمایندگان در این اصلاحیه مقرر کردند که جلسات شورای عالی مدیریت بحران به صورت عادی حداقل هر سه ماه یک بار و جلسات فوق العاده آن بر حسب ضرورت به پیشهاد رییس سازمان مدیریت بحران و تایید وزیر کشور تشکیل می شود، این جلسات با حضور نصف به علاوه یک اعضا رسمیت یافته و تصمیمات آن با اکثریت نسبی آرا اتخاذ می شود.
,
 
,
نمایندگان همچنین تصویب کردند: دبیرخانه شورای عالی مدیریت بحران، مسوول ابلاغ و پیگیری اجرای مصوبات آن است، این مصوبات با تایید رییس جلسه و در غیاتب وی وزیر کشور لازم الاجراست.
,
 
,
نمایندگان همچنین مقرر کردند: ساختار سازمانی مناسب و متناظر برای وظایف سازمان مدیریت بحران در سطوح استانی و شهرستانی زیر نظر استاندار و فرماندار، متناسب با حجم وظایف، گسترده جغرافیایی، شرایط اقلیمی و حساسیت های منطقه ای به پیشنهاد سازمان مدیریت بحران طراحی می شود و بعد از طی مراحل قانونی به تصویب سازمان اداری و استخدامی کشور می رسد.
,
 
,
نمایندگان همچنین تصویب کردند که با رعایت ضوابط شورای عالی معماری و شهرسازی، نقشه حریم گسل ها را با اولویت کلان شهرها به همراه دستورالعمل های فنی نحوه ساخت و ساز در حریم گسل ها تهیه کند.
,
 
,
نمایندگان همچنین مقرر کردند: کارکنان مشمول این قانون در صورت آسیب یا فوت ناشی از انجام وظایف محموله به عنوان فداکار شناخته شده و مطابق قوانین دستگاه متبوع مورد قدردانی قرار می گیرند.
,
 
]
نمایندگان مجلس لایحه مدیریت بحران را به منظور تامین نظر شورای نگهبان در نشست علنی امروز پارلمان اصلاح کردند.