پرونده عبدولی به دادگاه حکمیت ورزش رفت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانارییس کمیته ملی المپیک از پیگیری پرونده حق‌کشی دیدار سعید عبدولی مقابل حریف کره‌ای در دادگاه حکمیت ورزش خبر داد و گفت: بعد از ناداوری و اجحاف آشکاری که در حق کشتی‌گیر شایسته ایران در دیدار نیمه نهایی بازی‌های آسیایی صورت گرفت اعتراض خود را به ستاد برگزاری، شورای المپیک آسیا و فدراسیون جهانی کشتی اعلام کردیم.

, شبکه اطلاع رسانی دانا,

 

,

وی ادامه داد: خوشبختانه پیگیری‌ها ادامه دارد و امروز توانستیم پرونده را به شورای حکمیت ورزش (CAS) ارجاع دهیم تا ان‌شاءالله حق از دست رفته را بازگردانیم.

,

 

,

رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر پیگیری جدی این موضوع از سوی شورای المپیک آسیا اظهار کرد: انصافا دست‌اندرکاران شورای المپیک آسیا نیز با توجه به تعدد شکایت‌های اینچنینی از سوی چند کشور دیگر در کشتی، بوکس و تکواندو پیگیر این موضوع هستند و به نتیجه‌بخش بودن این پیگیری‌ها امیدوارم.

,

 

,

هاشمی افزود: گرچه ممکن است به دلیل بروز این مشکل در دیدار نیمه نهایی امکان بازگرداندن مدال طلا بسیار ضعیف باشد اما تا زمانی که مسببان این حق‌خوری مسلم محروم و تنبیه نشوند دست از پیگیری برنمی‌داریم.

,

 

,

رییس کمیته ملی المپیک ایران در ادامه خاطرنشان کرد:‌فیلم کامل کشتی سعید عبدولی با حریف کره‌ جنوبی خود به همراه تمامی مستندات لازم امروز توسط شهنازی دبیرکل کمیته و خانم اسلامیان در اختیار دادگاه حکمیت ورزش قرار گرفت تا بررسی‌ها و قضاوت لازم روی اعتراض ما صورت پذیرد.

,

 

,

وی در پایان با تاکید بر اینکه برنز سعید عبدولی برای ما حکم طلا را دارد گفت: مطمئنم این کشتی‌گیر در میادین بزرگ پیش رو همانند جهانی و المپیک ریو برای ما افتخارآفرینی خواهد کرد.

,

 

,

انتهای پیام

]
رییس کمیته ملی المپیک با تاکید بر پیگیری حق‌خوری سعید عبدولی تا رسیدن به نتیجه خبر داد: پرونده این حق‌کشی محرز در دادگاه حکمیت ورزش (CAS) مورد بررسی قرار می‌گیرد.