تسهیلات مترو برای نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ فرنوش نوبخت با اشاره به برپایی نمایشگاه کتاب از ۴ تا ۱۴ اردیبهشت ۹۸ در مصلی امام خمینی (ره)، گفت: قرار گرفتن دو ایستگاه مصلی در خط یک و ایستگاه شهید بهشتی در خطوط یک و سه مترو تهران، در ضلع شمال و جنوب مصلی تهران سبب شده تا بهترین انتخاب برای دسترسی به نمایشگاه بین‌المللی کتاب؛ استفاده از مترو باشد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی تصریح کرد: شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه برای تسهیل تردد مسافران به مقصد نمایشگاه کتاب از طریق شبکه ریلی درون شهری، از روز چهارشنبه ۴ اردیبهشت ماه تا شنبه ۱۴ اردیبهشت ماه ۹۸ با استفاده حداکثری از نیروی انسانی و تجهیزات، تلاش می‌کند تا بهترین خدمات رسانی را برای شهروندان و مسافران داشته باشد.
,
 
,
مدیرعامل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با اشاره به کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط یک و سه مترو در زمان برگزاری نمایشگاه بین المللی کتاب گفت: در این ایام فاصله حرکت قطارهای خط یک ۴ دقیقه خواهد بود.
,
 
,
نوبخت با اشاره به اینکه روزهای آخر هفته استقبال بازدیدکنندگان از نمایشگاه افزایش می‌یابد افزود: فاصله حرکت قطارها در خط یک و سه کاهش می‌یابد، فاصله حرکت قطارهای خط سه در روزهای جمعه و تعطیل ۱۲ دقیقه است که در ایام برگزاری نمایشگاه؛ فاصله حرکت قطارها به ۹ دقیقه کاهش می‌یابد تا خدمات رسانی مطلوب‌تری را به شهروندان و مسافران ارائه دهیم.
,
 
,
وی در ادامه با بیان اینکه بازدیدکنندگان نمایشگاه بین المللی کتاب که از سایر شهرها به تهران سفر می‌کنند نیز می‌توانند از مترو برای رسیدن به مصلی استفاده کنند گفت: مسافرانی که با قطار به تهران می آیند، می‌توانند با استفاده از ایستگاه راه آهن در خط سه متروی تهران به ایستگاه شهید بهشتی آمده و به نمایشگاه کتاب برسند.
,
 
,
وی ادامه داد: مسافرانی که از طریق هوایی به تهران سفر می‌کنند هم می‌توانند با استفاده از ایستگاه پایانه ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد و یا ایستگاه پایانه ۴ و ۶ فرودگاه مهرآباد واقع در خط چهار مترو تهران به ایستگاه دروازه دولت عزیمت نموده و از آنجا با تغییر مسیر، سوار قطارهای خط یک متروی تهران شده و به ایستگاه‌های شهید بهشتی و مصلی امام خمینی (ره) محل برگزاری نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران منتقل شوند.
,
 
,
وی در پایان خاطرنشان کرد: در ایام برپایی نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران، به‌جز کاهش فاصله حرکت قطارها در خطوط یک و سه، این آمادگی نیز وجود داد که در صورت نیاز قطارهای فوق‌العاده در تمامی خطوط اعزام شوند تا از ازدحام مسافران در ایستگاه‌ها جلوگیری شود.
]
مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه از آمادگی کامل این شرکت برای ارائه خدمات مناسب به شهروندان و مسافران در زمان برگزاری سی و دومین دوره نمایشگاه بین المللی کتاب تهران خبر داد.