زیرساخت های کشور برای مقابله با بحران های احتمالی فراهم شود
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نفل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، حسین باقری ظهر امروز سه شنبه در نشست شورای هماهنگی مدیریت بحران که با حضور اساتید دانشگاه ملی در استانداری کرمانشاه برگزار شد اظهار داشت: یکی از عوامل تغییر حکومت‌ها و نظام‌ها عدم مدیریت بحران است که در کشورهای همسایه نمونه آن را مشاهده کرده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: در این راستا یکی از برکات نظام جمهوری اسلامی ایران این است که مدیریت بحران در آن به درستی صورت می‌گیرد.

,

مؤسس مدیریت بحران در کشور افزود: مدیرانی که از راه پله بالا آمدن موفق هستند اما مدیرانی که آسانسوری هستند هیچ وقت توفیق مدیریت بحران‌ها را ندارند.

,

وی ضمن تقدیر از استاندار کرمانشاه در مدیریت بحران‌هایی که اتفاق افتاد گفت: بدون شک این استاندار یکی از آن مدیرانی است که از پله بالا آمده است و تمام فراز و نشیب‌ها را طی کرده و چنین مدیرانی مایه خرسندی و مباهات برای نظام هستند.

,

باقری مدیریت بحران را یک علم دانست و یادآور شد: اینکه می‌گویند حادثه خبر نمی‌کند اشتباه است چرا که حادثه فریاد می‌زند فقط باید مدیریت شود اگر زیرساخت‌ها فراهم شود هیچ مشکلی در حوادث به وجود نخواهد آمد.

,

رئیس گروه اکیپ مطالعاتی دانشگاه عالی دفاع ملی گفت: ۳ حادثه از جمله آتش سوزی جنگل‌ها، سیل و زلزله در کشور ما زیاد است که باید برای مقابله با آن پیشگیری‌های لازم صورت بگیرد.

,

وی خاطر نشان کرد: از این ۳ جریان پر خطر حدود دو سوم آن را طی یک سال استان کرمانشاه تجربه کرد و دیدیم که با مدیریت صحیح کمترین آسیب‌ها وارد شد که لازم است از تجربیات مدیران این استان برای مقابله با حوادث احتمالی در آینده استفاده کنیم.

,

باقری با اشاره به همکاری نیروهای مسلح در حوادث زلزله و سیل استان کرمانشاه یادآور شد: نیروهای مسلح در ۲ برهه از نظام یکی در دفاع مقدس و دیگری در همین حوادث اخیر برگ زرینی بر تاریخ افتخارات افزودند.

,

وی ادامه داد: وقتی مردم می‌بینند نیروهای مسلح در کنار آنها هستند احساس می‌کنند پشتوانه قوی دارند و با خیال راحت با مسائل و مشکلات کنار می آیند.

, می, آیند,

رئیس گروه اکیپ مطالعاتی دانشگاه عالی دفاع ملی افزود: الگوی به کارگیری ظرفیت نیروهای مسلح برای مقابله با بحران‌ها در کشور بسیار مهم است لذا باید مطالب را بر این اساس جمع بندی کنیم.

, کارگیری,

وی با تاکید بر اینکه نباید امکانات موجود را مستهلک کنیم گفت: باید در بحران‌ها کاری کنیم که مردم به زندگی روزمره بلافاصله برگردند و در این جریانات استان کرمانشاه بسیار خوب درخشید و باید این تجارب جمع‌بندی شود که اگر در آینده حوادثی را به صورت ترکیبی داشتیم چگونه آن را مدیریت کنیم.

,

 

,

انتهای پیام/

]
رئیس گروه اکیپ مطالعاتی دانشگاه عالی دفاع ملی بر لزوم فراهم شدن زیرساخت های کشور برای مقابله با بحران های احتمالی تاکید کرد.