راهکاری برای کاهش نیاز به دلار
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از روابط عمومی مجمع تشخیص مصلحت نظام، هیأت عالیرتبه مجمع تشخیص مصلحت نظام که به ریاست غلامعلی حداد عادل و با حضور داود دانش جعفری، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام و محمدرضا پور ابراهیمی، رییس کمیسیون اقتصادی مجلس برای تقویت مناسبات راهبردی و شرکت در دومین اجلاس جهانی طرح «یک کمربند، یک جاده» به چین سفر کرده است، در نشست بررسی همکاری های مشترک با هیأت نمایندگی حزب حاکم چین شرکت کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس همچنین با اشاره به راهکارهای کشورمان برای توانمند سازی درونی اقتصاد و کاهش اتکا به درآمدهای نفتی افزود: ساختار بودجه عمومی ایران ظرف ماه های آینده متناسب با رویکرد مقاوم سازی اقتصاد اصلاح و در مجلس شورای اسلامی تصویب خواهد شد.
,
 
,
پورابراهیمی، جلوگیری از فرار مالیاتی، مولدسازی دارایی های دولت و اصلاح نظام یارانه ای را که در حال حاضر هزینه ای معادل دو و نیم برابر بودجه کشور دارد، روش های تقویت اقتصاد ملی ایران توصیف کرد و گفت: بر اساس آخرین گزارش ها از گمرک جمهوری اسلامی، تراز تجاری ایران مثبت است و حال آنکه آمریکا تمام تلاش خود را به عمل آورد تا این تراز منفی شود، اما نتوانست راه به جایی ببرد.
,
 
,
رییس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در این نشست، انعقاد پیمان های پولی دو یا چند جانبه با چین و دیگر کشورها را راهکار پیشنهادی ایران برای کاهش سلطه دلار بر مناسبات اقتصادی در جهان خواند و بر گسترش همکاری های تجاری و حوزه سرمایه گذاری با چین تأکید کرد.
]
پورابراهیمی در نشست بررسی همکاری‌های مشترک با هیأت نمایندگی حزب حاکم چین، انعقاد پیمان‌های پولی چند جانبه با چین و دیگر کشورها را راهکار ایران برای کاهش سلطه دلار بر مناسبات اقتصادی در جهان خواند.