طرح «جهاد همبستگی ملی» منجر به یک سرمایه اجتماعی خواهد شد
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سرهنگ علی قراباغی در گفتگو با خبرنگار نافع، گفت: طرح «جهاد همبستگی ملی» که با هدف کمک به سیل‌زدگان مناطق مختلف کشور مطرح شده است ایده ای کارآمد و راهگشا است که با کمک مردم می تواند نتایج درخشان و اثربخشی در پی داشته باشد.
وی با اشاره به خرابی ها و خسارت های به بار آمده ناشی از سیل در برخی نقاط کشور اظهارداشت: در بارندگی های اخیر که منجر به سیل و آب گرفتگی در 22 استان کشور شد، 5 استان مازندران، گلستان، لرستان، خوزستان و همدان و 17 استان دیگر دچار خرابی ها و خسارت های شدند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, نافع،,
,

قراباغی تصریح کرد: با توجه به برآورده های صورت گرفته جبران خسارت های ناشی از سیل به تنهایی از عهده دولت و نهادهای انقلابی خارج است و انجام این کار بزرگ نیاز به مشارکت و کمک مردم دارد تا بتوان در کوتاه ترین زمان ممکن نسبت به بازسازی و تامین نیازهای خانواده های آسیب دیده از سیل اقدام نمود و مردم را به زندگی عادی بازگرداند.

,

مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان با بیان اینکه اجرای طرح  «جهاد همبستگی ملی»  سبب عملیاتی شدن حضور مردم و مشارکت مستقیم آنان در آبادانی مجدد نقاط سیل‌زده می‌شود، افزود: براساس این طرح، هر مسجد در سراسر کشور یک منزل مسکونی را  بازسازی و یا نوسازی می کند و هر کاسب و بازاری تأمین یک کالای اساسی خانواده های سیل زده را برعهده خواهد داشت.
وی بیان کرد: همبستگی ملی در رگ و ریشه ایرانیان جای دارد و در طول عمر با برکت انقلاب اسلامی بارها شاهد این همبستگی و وحدت در مواقع حساس از جمله حوادث طبیعی همچون زلزله، سیل و ... بوده ایم.

,
,

قراباغی در ادامه با تأکید بر اهمیت نقش‌آفرینی مساجد، عنوان کرد: مساجد به عنوان یک مکان مذهبی از صدر اسلام تاکنون همیشه در موقعیت‌های مختلف نقش سازنده‌ای داشته اند و ان‌شاء‌الله در بازسازی مناطق سیل‌زده نیز به‌ زیبایی ایفای نقش خواهند کرد و این بزرگترین سنگر مشارکت مردمی خواهد بود.
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان گفت: مساجد همواره محلی برای حل مشکلات جامعه بوده و بدون شک نقش‌آفرینی آن در این طرح می‌تواند تاثیر بسزایی در استقبال مردم و مشارکت گسترده آنان داشته باشد.

,
, .,

قراباغی با بیان اینکه طرح  «جهاد همبستگی ملی»  اولین بار است که مطرح شده است و در آینده نیز از این طرح می توان بهره برد؛  اظهارداشت: یکی از برکات عظیم این طرح بوجود آمدن یک سرمایه اجتماعی حاصل از همبستگی و وحدت ملی است که در عمق بخشی داخلی به نظام، رضایت مندی مردم تاثیرگذار خواهد بود.
انتهای پیام/

,
,


 

,
]
مسئول سازمان بسیج سازندگی سپاه انصارالحسین(ع) همدان از طرح «جهاد همبستگی ملی» بعنوان یک سرمایه اجتماعی نام برد.