دولت‌های اسلامی نباید نسبت به شهادت مسلمانان در عربستان سکوت کنند
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پیام آیت الله العظمی صافی گلپایگانی به مناسبت شهادت جمعی از مسلمانان مظلوم عربستان بدین شرح است:

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

بسم الله الرحمن الرحیم

, بسم,

وَمَا نَقَمُوا مِنْهُمْ إِلَّا أَنْ یُؤْمِنُوا بِاللَّهِ الْعَزِیزِ الْحَمِیدِ

, وَمَا, نَقَمُوا, مِنْهُمْ, إِلَّا, أَنْ, یُؤْمِنُوا, بِاللَّهِ, الْعَزِیزِ, الْحَمِیدِ,

با کمال تأثر و تأسف اطلاع یافتیم رژیم سفاک حاکم بر حجاز جنایت بسیار وحشتناکی را انجام داد که در تاریخ سیاه این حکومت ظالم سابقه ندارد شهادت جمعی از جوانان بی گناه و مظلوم به دست سفاکان عربستان اگرچه برای آن شهیدان فوز و سعادت و افتخار است، اما برای جوامع بین المللی و جمعیت‌های دفاع از حقوق بشر ننگ و عار و ذلت می‌باشد.

, سفاکان, فوز, المللی, عار,

چرا دولت‌های اسلامی در این حادثه وحشیانه سکوت اختیار کرده و به ندای مظلومیت آنان پاسخ مثبت نمی‌دهند؟

,

وظیفه ما این است در هر جای جهان که به انسان‌های بیگناه ستم وارد می‌شود اظهار تأثر و تأسف نمائیم و ظالمین را محکوم نمائیم ولی الان مشاهده می‌شود که مسلمانان و دولت‌های اسلامی و سایر ملل جهان آنطور که باید این جنایات را محکوم نمی‌کنند و وظیفه انسانی خود را فراموش نموده‌اند و بلکه با سکوت خود دست این خونخواران را باز نگه داشته که به ظلم و ستم خود ادامه دهند.

, خونخواران,

اینجانب با تسلیت و تبریک به خانواده‌های معظم شهدا، از خداوند متعال صبر جمیل و اجر جزیل برای آنان مسئلت دارم. ان شاء الله شهدای آنان با شهیدان بدر و احد محشور شوند. پایان ستم ظالمین را از درگاه ذات لایزال الهی خواهانم.

, جزیل, ان,

وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنْقَلَبٍ یَنْقَلِبُونَ

, وَسَیَعْلَمُ, ظَلَمُوا, أَیَّ, مُنْقَلَبٍ, یَنْقَلِبُونَ]
یکی از مراجع تقلید در پیامی ضمن تسلیت شهادت جمعی از شیعیان به دست حکومت آل سعود، گفت: دولت‌های اسلامی نسبت به این جنایت وظیفه انسانی خود را فراموش کرده‌اند.