ظرفیت دریایی دانشگاه‌ها برای کارآفرینی پشتوانه ای غنی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سپاس ؛ به همت دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر کارگاه یک روزه "اقتصاد دریایی با محوریت ظرفیت بندری کشور" با حضور دانشجویان و اعضای هیات دانشگاه برگزار گردید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سپاس,

مهدی نکیسا مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی استان بوشهر در حاشیه برگزاری این کارگاه کارگاه آموزشی گفت: این کارگاه با هدف شناخت بیشتر علاقه‌مندان از ظرفیت‌های متعدد دریا، صنعت حمل و نقل دریایی و به‌منظور تبادل تجربیات و اطلاعات در این حوزه برگزار شد.

,

, ,

وی با معرفی دیگر محورهای برگزاری این کارگاه خاطرنشان کرد: یادگیری و تشویق مخاطبان برای شناخت ظرفیت‌های بنادر تجاری و صیادی، کارآفرینی و نقش افراد در افزایش بهره‌وری از منابع دریایی و جایگاه آبزیان در سبد خانوار ایرانی از دیگر موضوعات و اهداف این کارگاه بود.

,

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر افزود: حرکت دانشگاه‌ها و مراکز علمی با هدایت اصولی، صحیح و آینده‌نگرانه علمی و کارآفرینی نخبگان و فرهیختگان به سمت موضوعات حیاتی و مورد نیاز کشور می‌تواند پشتوانه غنی برای کشور در بسیاری از زمینه‌ها باشد که یکی از آن‌ها دریا و ظرفیت‌های دریایی است.

,

, ,

نکیسا با اشاره به اینکه دریا ظرفیتی عظیم از کارآفرینی است که نیازمند تشخیص به‌موقع فرصت‌های موجود در آن است، عنوان کرد: اقتصاد دریا از ظرفیت‌های بسیار خوبی برخوردار است که می‌تواند خلأهای اقتصادی بسیاری را در کشور پوشش دهد.

,

, ,

وی با بیان اینکه فعالیت‌های دریایی نظیر حمل و نقل دریایی، صیادی، پرورش آبزیان و ... توأم با درآمدزایی پایدار است، تشریح کرد: حوزه فعالیت‌های دریایی، ساخت و تعمیر شناور و تجهیزات جانبی آن در این بخش، ظرفیت و گردش مالی بسیار مطلوبی را در خود جای داده است و از آنجا که بیشتر تجارت جهانی با حوزه دریا ارتباط دارد، این حوزه به عنوان یک مزیت مطلق اقتصادی مورد توجه قرار گرفته است.

,

, ,

مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی واحد بوشهر با تأکید بر اینکه برای بهره‌گیری از ظرفیت‌های طبیعی و به‌ویژه مواهب دریایی باید مجهز به دانش روز بود، یادآور شد: هرچه اطلاعات ما از علوم نوین دریایی و بندری بیشتر باشد، بهتر میتوان از این ظرفیت الهی در توسعه اقتصادی کشور بهره گرفت.

,

 

,

انتهای پیام/

]
مدیر روابط عمومی دانشگاه آزاد بوشهر گفت: ظرفیت دریایی دانشگاه‌ها با هدایت اصولی، آینده‌نگرانه علمی و کارآفرینی نخبگان و فرهیختگان پشتوانه غنی برای کشور است.