چگونه از ماه رمضان بیشترین بهره وری را داشته باشیم؟
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ حجت الاسلام و المسلمین عسکری امام جمعه موقت کرمان در گفتگو با خبرنگار راه آرمان با اشاره به این که ماه رمضان ماه ضیافت الهی، برکت و مغفرت است؛ گفت : برای بهره مندی از این برکات باید آمادگی لازم را داشت که یکی از این آمادگی ها این است که انسان با قلبی پاک وارد این ماه شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

وی گفت : قلب پاک به معنای پاک بودن قلب از ریا و کینه نسبت به مسلمانان، دوری از حسادت و دشمنی نسبت به آن ها و مزین بودن به عشق و محبت الهی است.

,

امام جمعه موقت کرمان خاطر نشان کرد : همان طور که در روز قیامت مال ها و فرزندان به درد انسان نمی خورد در ماه ضیافت الهی نیز تنها دل پاک است که به درد انسان می خورد.

,

عسکری افزود : وقتی پیامبراکرم(ص) بشارت آمدن ماه رمضان را می دادند ، امیرالمومنین علی (ع) از ایشان سوال کردند بهترین کار در این ماه چیست و پیامبر فرمودند پرهیز از آنچه خداوند بر مردم حرام کرده است .

,

وی با اشاره به این که انسان باید سعی کند گناه نکند، یادآور شد : در ماه رمضان درب های رحمت الهی باز است و شیاطین درغل و زنجیر هستند بنابراین باید به گناه روی نیاوریم.

,

امام جمعه موقت کرمان ادامه داد : در دعای 44 صحیفه سجادیه در رابطه با بایدهای ماه رمضان آمده است که در این ماه باید دشمنی ها را کنار بگذاریم و با افرادی که با شما دشمنی دارند با صلح و آشتی برخورد کنید.

,

عسکری با بیان این که مومنین در این ماه باید با یکدیگر دوست و برادر باشند، بیان کرد : یکی دیگر از کارهایی که در این ماه ما را مشمول رحمت الهی می کند ارتباط با ارحام است و طبق فرمایش امام سجاد(ع) باید نسبت به همسایگان خود خوشرفتاری کنیم و از آن ها دلجویی نمائیم.

,

وی در پایان اظهار داشت : به هر حال پرهیز از گناه و نافرمانی از خداوند و انجام کارهایی همچون صله رحم، دلجویی از همسایگان، گذشتن از دشمنی و عداوت ها و پیش قدم شدن برای صلح و آشتی از جمله راههایی است که می توان در این ماه انجام داد و بهره مند شد .

,

انتهای پیام/

]
امام جمعه موقت کرمان گفت : برای بهره مندی از برکات ماه رمضان باید آمادگی لازم را داشته باشیم که یکی از این آمادگی ها این است که انسان با قلبی پاک وارد این ماه شود.