برپایی کاروان خدمت آموزشی بهداشتی هلال در روز جهانی صلیب سرخ
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از عصر اترک، محسن نجات، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ( 18 اردیبهشت ماه) جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، کاروان خدمت داوطلبانه برای ارائه خدمات رایگان آموزشی بهداشتی به مردم در روستاهای صندل آباد و احمد آباد شهرستان بجنورد را برپا خواهد کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, به نقل از , عصر اترک،,  محسن نجات، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در جمع خبرنگاران در این باره اظهار کرد: به مناسبت فرا رسیدن روز جهانی صلیب سرخ و هلال احمر ( 18 اردیبهشت ماه) جمعیت هلال احمر خراسان شمالی، کاروان خدمت داوطلبانه برای ارائه خدمات رایگان آموزشی بهداشتی به مردم در روستاهای صندل آباد و احمد آباد شهرستان بجنورد را برپا خواهد کرد.,

نجات افزود: این کاروان با همکاری و همیاری دانشگاه علوم پزشکی، بسیج جامعه پزشکی، معاونت درمان سپاه حضرت جواد الائمه، بیمارستان ارتش و کمیته امداد خراسان شمالی برپا می شود.

,

به گفته وی، این کاروان شامل حضور 13 پزشک عمومی و متخصص قلب، مغز و اعصاب، دندانپزشک، هشت پرستار، سه کارشناس توانبخشی، کارشناس تغذیه، بینایی سنج، یک تیم مامایی و استقرار داروخانه خواهند بود که از هشت صبح فردا آماده ارائه خدمت هستند.

,

وی افزود: خدمات به صورت رایگان ارائه می شوند.

,

افزون بر این، نجات یادآور شد: فردا همچنین در مناطق یاد شده ارائه آموزش های بهداشت فردی، ارائه مشاوره در حوزه سلامت روانی و خانوادگی، ارائه مشاوره تغذیه، ویزیت بیماران دیابتی و غربالگری بیماران فشارخون، توزیع بروشورهای بهداشتی و برپایی کارگاه کمک های اولیه به صورت رایگان به مراجعه کنندگان انجام می شوند.

,

علاوه بر این، مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در ادامه اعلام کرد: فردا اقلام غذایی و معیشتی به خانواده های نیازمندی که تحت پوشش هیچ نهاد حمایتی ( کمیته امداد و بهزیستی) نیستند نیز تقدیم می شود.

,

وی در بخشی دیگر از سخن خود، از پیگیری جمعیت هلال احمر استان برای اخذ مجوز برای احداث مرکز جامع توانبخشی در استان خبر داد و گفت: امیدوار هستیم که به زودی این مجوز صادر شود.

,

وی در خاتمه ارائه آموزش نوین و تخصصی به امدادگران جمعیت هلال احمر استان همچنین به مردم را یکی از مهمترین راهبردهای این جمعیت برشمرد و گفت: این برنامه راهبردی در قالب اجرای طرح داوطلب آماده مرحله تاب آوری انجام خواهد شد.

,

نجات همچنین افزود: در حال حاضر ارائه آموزش های جدید و بیشتر برای تیم های اضطراری درمان این جمعیت به منظور مداخله درمانی در حوادث در دستور کار است.

,

انتهای پیام/

]
مدیر عامل جمعیت هلال احمر خراسان شمالی از برپایی کاروان خدمت داوطلبانه آموزشی بهداشتی جمعیت هلال احمر خراسان شمالی در دو روستای صندل آباد و احمد آباد شهرستان بجنورد خبر داد و گفت: این کاروان فردا در روز صلیب سرخ جهانی و هلال احمر برپا می شوند.