اعزام 15 هزار جهادگر به مناطق سیل زده /افتتاح 120پروژه عمرانی در استان طی سال گذشته
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از مرآت، جبار دوستمحمدی رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم(عج) استان سمنان در نشست خبری با اصحاب رسانه ضمن تبریک به مناسبت هفته بسیج سازندگی، گفت: تشکیل سازمان بسیج سازندگی به دستور مقام معظم رهبری در سال 79 به سپاه ابلاغ شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم(عج) استان محوریت تشکیل بسیج سازندگی در روزهای نخست طرح هجرت 3 و اردوهای جهادی بود، افزود: با مرور زمان کار های عمرانی، اقتصاد مقاومتی و... به سازمان بسیج سازندگی ابلاغ شد.

,

افتتاح 120 پروژه عمرانی در سطح استان

, افتتاح 120 پروژه عمرانی در سطح استان,

دوستمحمدی با اشاره به اینکه در سال گذشته به طور تقریبی 120 پروژه عمرانی در سطح استان در طی مناسب های مختلف به بهره برداری رسید است، مطرح کرد: بزرگ ترین پروژه استانی  ساخت استخر ذخیره 6 هکتاری آب با عمق 6 متر در بیارجمند تکمیل شده و در روز های آتی به افتتاح خواهد رسید.

,

وی با توجه به اینکه این پروژه  با هزینه 5 تا 6 میلیارد تومانی تکمیل شده است، گفت: ذخیره آب در این استخر باعث افزایش دوبرابری تولید زمین های کشاوری منطقه بیارجمند می شود.

,

رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم(عج) استان، با اشاره به اینکه 120 پروژه در سال گذشته به همت بسیج سازندگی در سطح استان به بهره برداری رسیده است، عنوان کرد: 12 طرح در بخش اقتصاد مقاومتی و 12 طرح در بخش صنایع تبدیلی با تسهیلات 30 میلیارد تومانی به بیش از 270 نفر پرداخت شده است.

,

دوستمحمدی در سال گذشته 25 هزار نفر به اردوهای جهادی از سطح استان اعزام شده اند، مطرح کرد: از ابتدای سال جدید تا کنون بالغ بر 15 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی به مناطق سیل زده اعزام شده اند.

,

وی در ادامه اذعان کرد: افراد اعزام شده در اردو های جهادی 60 منزل مسکونی در مناطق محروم را مرمت و بازسازی کرده و در بخش های عمرانی، فرهنگی، هنری، ورزشی، بهداشتی و... اقدامات لازم انجام داده اند.

,

رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم(عج) استان، با توجه به اینکه 108 مدرسه توسط اردوهای جهادی دانش آموزی بازسازی و مرمت شده است، گفت: بیش از 120 گروه پزشکی شامل دندانپزشک، مشاوره، متخصین قلب و... به مناطق محروم اعزام شده اند.

,

دوستمحمدی با اشاره به اینکه 16 واحد مسکونی و 265  اسکان موقت توسط بسیج سازندگی در مناطق زلزله زده کرمانشاه ساخته شد، عنوان کرد: نیمی از این منازل مسکونی تحویل داده شده است.

,

وی با توجه به اینکه درسال گذشته باید بالغ بر 40 هزار پروژه توسط نیرو های بسیج سازندگی انجام می شد، گفت: بیش ازیک هزار و 400 پروژه  در 28 بخش توسط بسیج سازندگی استان هدف گذاری شده است که شامل ساخت 190 منزل مسکونی برای افراد نیازمند، 150 نیروگاه خورشیدی، 38 مسجد، 15 مجموعه فرهنگی، 30 خانه بهداشتی، احداث و تکمیل 30 طرح در بخش آب رسانی و  لایه روبی 120 واحد با توافق قرارکاه محرومیت زدایی می باشد.

,

رشد 30 درصدی اردوهای جهادی در سال جاری

, رشد 30 درصدی اردوهای جهادی در سال جاری,

رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم(عج) استان، اظهار کرد: سال جاری کاروان های اردو جهادی در سطح استان  با رشد 30 درصدی همراه است.

,

دوستمحمدی با اشاره به اینکه در سال گذشته 140 سری جهزیه در استان بین نیازمندان توزیع شد، مطرح کرد: بیش از 5 میلیون تومان برای هر سری جهزیه هزینه شد، که نیمی از آن توسط قرارگاه محرومیت زدایی سپاه استان پرداخت شده است.

,

 وی با توجه به اینکه 15 هزار نفر در قالب اردوهای جهادی از استان  به مناطق سیل زده اعزام شده اند، گفت: نیروهای استان به همراه 7 استان کشور توانستند در طول 9 روز سیل بندی را در منطقه سیل زده آق قلا و گمیشان احداث کنند.

,

رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم(عج) استان، با اشاره به اینکه در استان مازندارن کار بازسازی 74 روستا سیل زده به استان سمنان واگذار  و کمک های مردمی استان از طریق 6 دستگاه کامیون به مناطق سیل زده ارسال شد ، گفت: احداث پل و بازسازی جاده های مواصلاتی از مهم ترین اقدامات انجام شده در مناطق سیل زده است.

,

دوستمحمدی با توجه به اینکه در اولین حضور بسیجیان به مناطق سیل زده پلدختر کار مرمت، لایه روبی و پاکسازی یک روستا  680 خانواری انجام شد، گفت: علاوه بر بسیجیان، نیمی از پرسنل سپاه قائم(عج) استان برای کمک رسانی حضور داشتند.

,

وی با اشاره به اعزام نیروهای جهادی به مناطق سیل زده سیل جنوب دامغان و  منطقه کالپوش، گفت: با توافقات انجام شده با دیگر دستگاه های دولتی 250 منزل مسکونی در این مناطق مرمت و بازسازی می شوند.

,

رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم(عج) استان، عنوان کرد:  با ابلاغ سپاه 40 هزار واحد منزل مسکونی در کشور باید ساخته شود که سهم استان سمنان از این تعداد 500 واحد است. 

,

انتهای پیام/

]
رئیس بسیج سازندگی سپاه قائم(عج) استان سمنان با اشاره به اینکه ازابتدای سال تا کنون هزار جهادگر به مناطق سیل زده اعزام شده است، گفت: 60 منزل مسکونی در مناطق محروم مرمت و بازسازی شده است.