تربت حیدریه رتبه نخست تولید سیب زمینی در خراسان رضوی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از خبرنگار تابان تربت، محمدرضا عباسپور صبح امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت:  کشت محصول سیب زمینی در سطح 2 هزار و 100 هکتار از مزارع این شهرستان که بیشتر آن در رخ واقع است، آغاز شده است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, تابان تربت,

وی تصریح کرد: همه ساله از مزارع زیر کشت محصول سیب زمینی بالغ بر 70 هزار کیلوگرم سیب زمینی برداشت و پیش بینی می شود میزان تولید امسال نیز بیش از 73 هزار کیلوگرم باشد.

,

عباسپور با بیان اینکه تربت حیدریه رتبه نخست سطح زیرکشت و تولید سیب زمینی استان را داراست، گفت: این شهرستان همچنین یکی از قطب‌های تولید سیب زمینی کشور محسوب می‌شود به طوری که 36 درصد سطح زیرکشت و 42 درصد تولید استان را به خود اختصاص داده است.

,

عباسپور افزود: به علت ویژگی های محیطی جلگه رخ، عمدتا تولید سیب‌زمینی بذری استان در این منطقه تولید می شود و بذر سیب زمینی تولیدی به همه استان‌های کشور که کشت سیب زمینی دارند صادر می شود.

,

وی همچنین گفت: سیب زمینی در اردیبهشت تا خرداد کشت و از اواخر مرداد تا اواخر مهر برداشت می شود.

,

مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه در بخش دیگری از آغاز فصل کاشت چغندرقند خبر داد و گفت: سطح زیرکشت این محصول 3 هزار و 600 هکتار و رتبه دوم استان در کشت چغندرقند بعد از شهرستان جوین را دارا است.

,

عباسپور با بیان اینکه در سال 210 هزار تن چغندر در تربت حیدریه تولید می شود، افزود: شواهد حاکی از آن است که به علت قیمت تضمینی پایین‌ چغندرقند در سال زvاعی امسال، سطح زیرکشت این محصول کاهش چشمگیری داشته باشد.

,

وی زمان کاشت چغندر را اردیبهشت تا خرداد اعلام و زمان برداشت این محصول را از 10 مهر تا آخر آذرماه عنوان و اظهار داشت: اکنون میانگین برداشت چغندرقند در تربت حیدریه 55 تن در هکتار است.

,

انتهای پیام/

]
مدیر جهاد کشاورزی تربت حیدریه گفت: همه ساله از مزارع زیر کشت محصول سیب زمینی بالغ بر 70 هزار کیلوگرم سیب زمینی برداشت و پیش بینی می شود میزان تولید امسال نیز بیش از 73 هزار کیلوگرم باشد.