ریخته شدن فاضلاب بیمارستان گودرز یزد به قنات زارچ کذب است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یزدرسا، اخیرا مطالبی در فضای مجازی منتشر شده که از متصل شدن فاضلاب بیمارستان موقوفه گودرز و قنات زارچ، طولانی ترین و قدیمی ترین قنات زنده یزد خبر می دهد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یزدرسا,

در این خبرها که دلیل این اقدام را بالاگرفتن اختلاف اداره اوقاف و میراث فرهنگی یزد عنوان شده، آمده است مسئول مربوطه دستور داده فاضلاب بیمارستان موقوفه گودرز به قنات به ثبت جهانی رسیده زارچ ریخته شود.

,

رئیس بیمارستان موقوفه گودرز در گفتگو با خبرنگار یزدرسا ضمن تکذیب این خبر گفت: هر چند قنات زارچ از زیر ساختمان بیمارستان گودرز عبور می کند اما فاضلاب بیمارستان از هیچ طریقی به این قنات متصل نیست  و فاضلاب بیمارستان از طریق به سیستم فاضلاب شهری دفع می‌شود.

, یزدرسا,

مرضیه فیصل تاکید کرد: دلیلی برای وصل شدن فاضلاب بیمارستان به قنات زارچ وجود ندارد و هر فرد و یا ارگانی که بخواهد می تواند از بیمارستان و شیوه دفع فاضلاب آن بازدید کند تا جای هیچ شک و شبهه‌ای باقی نماند.

,

وی اظهار داشت: بیمارستان گودرز یک بیمارستان موقوفه است که زیر نظر اداره اوقاف فعالیت می کند  و تا انجایی که بنده اطلاع دارم هیچ اختلافی در خصوص بیمارستان گودرز بین اداره اوقاف و میراث فرهنگی وجود ندارد.

,

انتهای پیام/

,
 
]
رئیس بیمارستان موقوفه گودرز در واکنش به خبرهای مبنی بر ریخته شدن فاضلاب بیمارستان گودرز به قنات زارچ، این موضوع را تکذیب کرد.