ایجاد رعب جنگ در بین مردم مضحکه ای بیش نیست
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عبدالمجید شیخی استاد دانشگاه تهران و کارشناس اقتصاد سیاسی در گفتگو با خبرنگار مرآت، با بیان اینکه هر آنچه راجع به گزینه نظامی علیه ایران می گویند دروغ محض و ادعای توخالی است، گفت: القای جنگ نظامی علیه ایران توسط ستون پنجم آمریکا در ایران انجام شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

وی با اشاره به اینکه آمریکا نه توانش را دارد، نه جراتش را دارد و نه آمادگی لازم را دارد تا با ایران وارد جنگ شود، افزود:  آمریکا پاهایش در باتلاق غرب آسیا گیر کرده چرا که 7 تریلیون دلار هزینه کردند ولی هیچ نتیجه ای نگرفتند بنابراین دست به کاری نمی زنند و می دانند اگر حرکتی کنند بازی با دم شیر است.

,

این استاد دانشگاه، ترس آمریکا از قدرت و اقتدار نظامی ایران به ویژه موشک های نقطه زن، فقدان روحیه بین سربازان آمریکایی برای جنگ و اوج خودکشی بین سربازان، شکست های پی در پی آمریکا در منطقه  را از عواملی برشمرد که آمریکا جرات هیچ جسارتی نظامی علیه ایران را نخواهد داشت.

,

شیخی تصریح کرد: الآن رژیم صهیونیستی در شبکه های اجتماعی و فضای مجازی افرادی را استخدام کرده که عملا کار آنها شایعه پراکنی است و متاسفانه برخی دولتمردان ما هم به دلیل ترسو بودن و بی عرضگی خودشان چنین تفکری دارند.

,

وی با تاکید بر اینکه آمریکا با ستون پنجمش در کشورمان لشکر کشی رعب کرده است، اضافه کرد: آمریکا طرف مقابل خود که قوه مجریه است را شناخته که اهل کرنش و سازش هستند لذا می دانند که با القای جنگ می توانند بهره ای بگیرند.

,

این کارشناس اقتصاد سیاسی به رفتار ترامپ در ارائه شماره و انتظار برای تماس ایران اشاره کرد و گفت: ترامپ به زعم خودش در ایران رعب ایجاد کرده و بعد پای تلفن نشسته و می گوید مردم به من زنگ بزنند، یعنی به من متوسل شوید تا به شما حمله نکنم در صورتی که این عمل وی و این رعب انداختن مضحکه ای بیش نیست.

,

شیخی هدف این ایجاد رعب و ترس را مذاکره با آمریکا عنوان کرد و افزود: اینها می خواهند ایران را به پای میز مذاکره بکشانند و با همان ذلتی که برجام را بر ایران تحمیل کردند دوباره ایران را به همان روزگار دربیاورند.

,

وی با بیان اینکه آمریکا مصداق غریقی است که چاره ای جز رو آوردن به این مزخرفات ندارد، خاطر نشان کرد: در حقیقت رعب در دلهای خود آمریکا افتاده که به هر اقدامی دست می زنند.

,

انتهای پیام/ 

]
کارشناس اقتصاد سیاسی با بیان اینکه هر آنچه راجع به گزینه نظامی علیه ایران می گویند دروغ محض است، گفت: ایجاد رعب جنگ در بین مردم مضحکه ای بیش نیست.