هشدار آمریکا در خصوص تردد در نزدیکی بندر «فجیره»
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ بعد از حادثه روز گذشته برای چند کشتی در دریای عمان، آمریکا در خصوص امنیت تردد دریایی در این منطقه هشدار داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
به نوشته خبرگزاری «آسوشیتدپرس»، اداره امور دریایی آمریکا اوایل امروز (دوشنبه) به کشتیران‌ها در خصوص تردد در دریای عمان هشدار داد و از آنها خواست تا به هنگام عبور از بندر «فجیره»، نهایت احتیاط را به کار گیرند.
,
 
,
وزارت خارجه امارات شامگاه یکشنبه با صدور بیانیه‌ای گفت که «چهار فروند کشتی تجاری در نزدیکی آب‌های سرزمینی امارات هدف عملیات مخرب قرار گرفته‌اند».
,
 
,
روز یکشنبه چندین رسانه از وقوع انفجار در بندر فجیره و آتش گرفتن دستکم ۷ نفتکش خبر دادند. مقامات امارات در ابتدا وقوع این حادثه را انکار کردند، اما پس از ساعاتی این خبر را با ادعای «خرابکاری» تایید کردند.
,
 
,
وزارت خارجه امارات تأکید کرده که این حادثه هیچ‌گونه خسارت جانی و مصدومی نداشته است.
,
 
,
«سید عباس موسوی» سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران حوادث روز یکشنبه ۲۲ اردیبهشت برای چند کشتی در دریای عمان را نگران کننده و تاسف بار خواند  و خواهان روشن شدن ابعاد دقیق این حادثه  شد.
,
 
,
وی با  اشاره به تاثیر منفی این حوادث بر سلامت کشتیرانی و امنیت عبور و مرور دریایی نسبت به هرگونه دسیسه از سوی بدخواهان جهت برهم زدن ثبات و امنیت در منطقه هشدار داد و خواهان هوشیاری کشورهای منطقه نسبت به هرگونه ماجراجویی از سوی عوامل خارجی شد.
,
 
,
منبع: فارس
]
پس از حادثه روز گذشته برای چهار کشتی در «بندر فجیره» در دریای عمان، آمریکا به کشتی‌ها در خصوص تردد در این بندر هشدار داد.