تعداد زیادی خودرو در خودروسازی‌ها انبار شده است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ عباس تابش در حاشیه بازدید از سردخانه‌های خرما در جمع خبرنگاران به مذاکرات فشرده‌ای که با تولید‌کنندگان و تجار بم داشت اشاره کرد و اظهار داشت: به لطف خدا توانسته‌ایم بیش از یک هزار تن خرما به قیمت 23 هزار تومان به اضافه هزینه حمل آن را خریداری کرده‌ایم.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
وی افزود: لطف وهمکاری  تولیدکنندگان بود که توانسته با این قیمت خرما را عرضه و بازار را تنظیم کنیم تا این محصول بتواند در سفره  روزه‌داران قرار گیرد.
,
 
,
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان به تفاهم‌نامه‌ای که با فرماندار بم و نماینده مردم شرق استان کرمان در رابطه با ممنوعیت صادرات خرما داشتیم گفت: در این تفاهم‌نامه قید شده به شرطی که بازار ماه رمضان و نیاز داخل کشور تامین شود هیچ ممنوعیتی برای صادرات خرما وجود ندارد.
,
 
,
وی با بیان اینکه در اعمال محدودیت صادرات، اعم از خرما و یا هر کالای دیگری اولویت اول تامین نیاز داخلی است عنوان کرد: هر چند در شرایط کنونی تحریم، صادرات برای ما بسیار مهم است و قطعا به صادرات چشم داریم اما اولویت اول ما تامین نیاز داخلی است.
,
 
,
تابش با اشاره به ادامه کار تولید خودرو در خودروسازی بم گفت: برای تامین قطعات خودروسازی تدابیری اندیشیده شده تا به شکل دیگر واردات قطعات داشته باشیم تا این صنعت از چرخه باز نایستد.
,
 
,
وی با بیان اینکه تاکنون مقداری از قطعات وارد کشور شده و بخشی دیگر در حال وارد شدن است عنوان کرد: ظرفیتی ‌که در ارگ جدید وجود دارد بسیار خوب است.
,
 
,
رئیس سازمان حمایت مصرف کنندگان با اشاره به اینکه تعداد زیادی خودرو در خودروسازی‌ها انبار شده است گفت: به این خودروسازی‌ها هشدار داده شده تا نسبت به فروش این خودروها اقدام کنند تا نیاز جامعه به این محصولات را کم کنند.
,
 
,
وی با بیان اینکه هرچند یکی دو تا از خودروسازی‌ها به دلیل تحریم‌ نیاز آنها تامین نشده است افزود: تدابیری اندیشیده شده تا مشکلات به وجود آمده به طریقی دیگر حل شود.
,
 
,
تابش با اشاره به شعار سال که توسط مقام معظم رهبری رونق تولید نامگذاری شده  است بیان کرد: اصل کار ما حفظ تولید و اشتغال موجود است تا بتوانیم از پیچ تحریم‌ها با موفقیت رد شویم.
,
 
,
رئیس ‌سازمان حمایت از تولیدکنندگان با تاکید بر دو معیار کیفیت و قیمت منطقی به عنوان شاخص‌های اصلی مدنظر مصرف‌کنندگان گفت: برای رعایت حقوق مصرف‌کننده از سوی واحدهای تولیدی، ارزان فروشی شرط لازم است ولی کافی نیست.
,
 
,
وی با تاکید بر اهمیت الزام تولیدکنندگان به تحویل کالای با کیفیت به مصرف‌کنندگان، افزود: اگر کالایی تولید شود که با مقررات استاندارد مطابقت داشته باشد و نیازهای اولیه مصرف‌کننده را رفع کنند مردم ترجیح می‌دهند کالای ایرانی مصرف کنند که در نهایت تولید ملی رونق پیدا می‌کند.
,
 
,
تابش با بیان اینکه هر چند دو شاخص قیمت و کیفیت برای انتخاب واحد تولیدی حامی حقوق مصرف‌کننده بیش از دیگر شاخص‌ها مد نظر شهروندان است گفت: تولیدکننده امروزی باید مقوله قیمت کالای تولید شده خود را با شرایط فعلی کشور منطبق سازد و کیفیت را فدای قیمت نکند.
,
 
,
وی با اشاره به اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کننده در تنظیم بازار به صورت متوسط روزانه قیمت 92 قلم کالا را کنترل می‌کند و از نظر کمبود و مازاد تامین کالا نظارت دارد گفت: به طور مثال برنج هندی به اندازه لازم در کف بازار داشته‌ایم.
,
 
,
رئیس ‌سازمان حمایت از تولیدکنندگان با تاکید بر اینکه هیچ تغییری در قیمت تحویل خودرو به مصرف‌کننده نداشته‌ایم افزود: تدابیر افزایش فروش فوری‌ها و افزایش تحویل تعهدات عقب افتاده با افزایش تولید قیمت‌ها را تعدیل خواهد کرد.
,
 
,
وی با بیان اینکه با تدابیری که برای افزایش تحویل فوری و تعهدات انجام می‌شود مشکلات برطرف خواهد شد عنوان کرد: راهکار مقابله با افزایش قیمت خودرو افزایش عرضه و تحویل به موقع است و هر مصرف‌کننده‌ای که آنلاین به خودروهای پرتیراژ نیاز داشته باشد خودروی خود را به موقع تحویل خواهد گرفت.
,
 
,
تابش با اشاره به اینکه سازمان حمایت از مصرف‌کننده و تولیدکننده به عنوان تنها متولی کارشناسی قیمت در کشور است افزود: دو نوع افزایش قیمت وجود دارد که یکی مربوط به گرانی کالا و دیگری گران فروشی کالاست که سازمان حمایت مسئول بخش دوم این موضوع است و گرانی کالا به‌دلیل عدم تامین به اندازه محصول در بازار بوجود می‌آید.
,
 
,
انتهای پیام/ش
]
رئیس سازمان حمایت مصرف‌کنندگان با اشاره به اینکه تعداد زیادی خودرو در خودروسازی‌ها انبار شده است گفت: به این خودروسازی‌ها هشدار داده شده تا نسبت به فروش این خودروها اقدام کنند تا نیاز جامعه به این محصولات را کم کنند.