سبقت نورچشمی ها در گرفتن تسهیلات بدون اشتغال در شهرستان انار
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  راه آرمان؛ معاونت توسعه کارآفرینی و اشتغال وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی گزارش تسهیلات پرداخت شده از محل برنامه قانون حمایت از ایجاد و توسعه اشتغال پایدار روستایی و عشایری سراسر کشور تا تاریخ ۹۸/۲/۱۵ را منتشر کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, راه آرمان,

بر اساس این گزارش ، در حوزه های تولید لباس، پرواربندی بره،  قالی بافی و گلیم بافی و بوم گردی ومجتمع های تفریحی بیشترین از نظر تعداد وام های داده شده و میزان وام قرار دارند که با یک نگاه سرانگشتی بایستی تولیدات این تعداد گلیم باف و تولید کننده لباس و بوم گردی و پروارگوسفند وام گیرنده بتواند علاوه بر بازار داخلی به کشورهای همسایه نیز صادر گردد.

,

در این گزارش آمده است که داده‌های مربوط به جداول پرداخت تسهیلات از محل قانون حمایت از توسعه و ایجاد اشتغال پایدار در مناطق روستایی و عشایری بصورت ماهانه به روزرسانی می‌شود ، اما با نگاهی به لیست می توان دریافت که تعدادی از این وام ها به صورت سوری و در بعضی از همین تسهیلات بالای ۲۰۰ میلیون تومان به نورچشمی ها تعلق گرفته و هیچگونه اشتغال زایی در این رابطه در شهرستان انار صورت نگرفته است.

,

نکته جالب توجه این است که تعدادی از اشتغال ها هیچ سنخیتی با روستا ندارد وصرفا جهت دریافت تسهیلات معرفی شدند.

,

از بازرسی ونهادهای امنیتی انتظار است به این قضیه ورود کرده وبا متخلفین برخورد قانونی کنند تا حق کسانیکه دنبال اشتغال زایی هستند ضایع نشود.

,

انتهای پیام/

]
با نگاهی به لیست اسامی وام های پرداخت شده می توان دریافت که تعدادی از این وام ها به صورت سوری و در بعضی از همین تسهیلات بالای ۲۰۰ میلیون تومان به نورچشمی ها تعلق گرفت و هیچگونه اشتغال زایی دراین رابطه صورت نگرفت.