پتروشیمی دهدشت در مسیر پیشرفت/ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین در پتروشیمی دهدشت
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛به نقل از صبح زاگرس مدیرعامل صندوق توسعه ملی برای تخصیص اعتبار ویژه به نیروگاه سیکل ترکیبی و پتروشیمی دهدشت، قول مساعد داد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, صبح زاگرس,


استاندار کهگیلویه و بویراحمد نماینده مردم کهگیلویه بزرگ  در خصوص پرداخت تسهیلات ارزی از محل بانک های عامل به دو پروژه پتروشیمی و نیروگاه سیکل ترکیبی دهدشت با مدیرعامل صندوق توسعه ملی دیدار کردند.

,
,

نایب رئیس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی با اشاره به عزم جدی مسئولان و متولیان امر در خصوص به بهره برداری رسیدن پتروشیمی دهدشت گفت:  پیشنهاد وزیر نفت مبنی بر اولویت دار بودن پتروشیمی دهدشت مورد پذیرش قرار گرفت و پس از تلاش های فراوان و در جلسه امروز مدیرعامل صندوق توسعه ملی قول مساعد داد که تأمین منابع ارزی آن از محل بانک های صنعت و معدن و ملت به انجام برسد.

,


هاشمی پور با اشاره به اینکه توربین نیروگاه 500 مگاواتی سیکل ترکیبی دهدشت تا کنون رشد قریب به 50 درصدی داشته، اظهار کرد: ساخت این نیروگاه در راستای تأمین برق پایدار مورد نیاز شهرستان کهگیلویه و صادرات برق است و همچنین طرح‌های صنعتی کهگیلویه از جمله پتروشیمی، سیمان سپو و کارخانه آجر به‌صورت پایدار تأمین می شود.

,
,

وی اشتغال را یکی از مهم ترین دغدغه های جوانان دانست و افزود:هم اکنون حدود 200 نفر در پتروشیمی دهدشت مشغول به کار هستند که با نصب و راه اندازی فاز دوم و ساختمان های صنعتی این تعداد افزایش قابل توجهی خواهد داشت.

,

استاندار کهگیلویه و بویراحمد نیز گفت: با بهره‌برداری از این طرح نه‌تنها زمینه پایداری ولتاژ برق منطقه بلکه برق طرح‌های صنعتی کهگیلویه ازجمله پتروشیمی، سیمان سپو و کارخانه آجر به صورت پایدار تأمین می‌شود.

,


احمدی با تأکید بر اینکه اکنون اشتغال یکی از مهم‌ترین دغدغه‌های جوانان است، تصریح کرد: با راه‌اندازی این نیروگاه زمینه اشتغال جوانان توانمند کهگیلویه فراهم می‌شود.

,
,


وی با بیان اینکه عملیات اجرایی خاک‌برداری پتروشیمی دهدشت پایان‌یافته و فاز دوم یعنی احداث ساختمان‌های غیر صنعتی آن آغازشده است، گفت: با بهره‌برداری از پتروشیمی دهدشت بیش از 300 نفر به صورت مستقیم مشغول به کار و با راه‌اندازی واحدهای پایین‌دستی اشتغال‌زایی زیادی در منطقه ایجاد می‌شود.

,
,


احمدی افزود: این طرح در صورت راه‌اندازی ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین را دارد.
 

,
,
,

مرتضی شهید زاده رئیس صندوق توسعه ملی نیز در این دیدار از پیگیری های مستمر استاندار و نماینده شهرستان تقدیر کرد و گفت: از هیچ تلاشی برای تخصیص اعتبار ویژه به این دو پروژه مهم و حیاتی در شهرستان کهگیلویه دریغ نمی کنیم.

,


شهید زاده با تاکید بر اینکه یکی از رسالت های صندوق توسعه ملی حمایت از توسعه بخش صنعت است، گفت: امید است با فراهم آوردن این تسهیلات ارزی بتوانیم گام مهمی برای فرزندان آن منطقه برداریم و شاهد رشد و پیشرفت صنعت در این استان باشیم.

,
]
با بهره‌برداری از این طرح نه‌تنها زمینه پایداری ولتاژ برق منطقه بلکه برق طرح‌های صنعتی کهگیلویه ازجمله پتروشیمی، سیمان سپو و کارخانه آجر به صورت پایدار تأمین می‌شود و این طرح در صورت راه‌اندازی ظرفیت تولید سالانه 300 هزار تن پلی‌اتیلن سنگین را دارد.