هشدار قانونگذاران آمریکایی به دولت ترامپ درباره تحریف واقعیت‌ها درباره ایران
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شمار زیادی از نماینده‌های کنگره آمریکا به دولت «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا درباره تحریف واقعیت‌ها درباره ایران و احتمال درگیری نظامی هشدار داده‌اند. 

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

«آدام اسمیت»، «آدام شیف» و «الیوت انگل»، روسای کمیته نیروهای مسلح، اطلاعاتی و امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در نامه‌ای خطاب به «مایک پامپئو»، وزیر خارجه آمریکا درباره سیاسی‌سازی اطلاعات درباره ایران هشدار داده‌اند. 

,

قانونگذاران آمریکایی در این نامه در خصوص برخی تلاش‌ها برای سیاسی کردن ارزیابی‌های جامعه اطلاعاتی درباره ایران هشدار داده و نوشته‌اند: «ملت ما، چنانکه در بی‌اعتنایی کاخ سفید به تحلیل جامعه اطلاعاتی در خصوص عراق و استفاده گزینشی از اطلاعات مربوط به عراق برای توجیه جنگ با این کشور شاهد بود، کاملاً به مخاطرات گزینش اطلاعات و نادیده گرفتن آن در عرصه سیاسی خارجی و تصمیم‌گیری‌های امنیتی آگاه است.»

, این نامه, این نامه,

چهار سناتور دیگر هم به «دونالد ترامپ» نامه نوشته‌ و از او بابت بزرگنمایی «تهدید ایران» انتقاد کرده‌اند. 

,

این قانونگذاران مجلس سنا («کریس ون هولن»، «اد مارکی»، «جف مرکلی» و «برنی سندرز») در نامه‌ای که به رویت فارن‌پالیسی رسیده نگرانی کنگره آمریکا از احتمال درگیری نظامی با ایران را گوشزد کرده‌اند. 

, نامه‌ای, نامه‌ای,

نگارندگان نامه راهبرد دولت آمریکا درباره ایران را «ناهمخوان و مضر» توصیف کرده و نوشته‌اند ارزیابی‌های فعلی از تهدید ایران با الگوی «بزرگنمایی تهدیدها و تحریف اطلاعات» انطباق بیشتری دارد.

,

«تیم کین»، سناتور آمریکایی هم یکی دیگر از قانونگذارانی است که پنجشنبه به دولت ترامپ درباره هر گونه درگیری نظامی با ایران هشدار داد. 

,

او گفت: «سطح تهدید درباره خطراتِ مربوط به ایرانی‌ها چقدر است و چه مقدار از افزایش این تهدیدها مستقیماً ناشی از کارهایی است که خود دولت برای تحریک ایران انجام داده؟»

,

او اضافه کرد: «تصور ما این است که احمقانه خواهد بود که وارد جنگ با ایران شویم. ما فکر می‌کنیم این خصومت به دلیل خروج رئیس‌جمهور از یک توافق دیپلماتیک ایجاد شده.»

,

اقدامات و اظهارات نمایندگان کنگره آمریکا در حالی صورت گرفته که دو رسانه آمریکایی پنجشنبه در گزارش‌هایی جداگانه بر تلاش «دونالد ترامپ» برای دورگزینی از درگیری نظامی با ایران تأکید کرده‌ و نوشته‌اند او از تلاش‌های خودسرانه برخی از مشاورانش برای کشاندن او به جنگ با ایران، ناخرسند است. 

,

«سی‌ان‌ان» به نقل از منابع آگاه نوشته ترامپ معتقد است مداخله نظامی گسترده در ایران برای او از لحاظ سیاسی ویرانگر خواهد بود. 

,

به گزارش فارس؛ واشنگتن‌پست هم به نقل از چندین مقام آمریکایی نوشته ترامپ رویکرد دیپلماتیک برای حل و فصل تنش‌ها را ترجیح می‌دهد و خواستار گفت‌وگوی مستقیم با سران ایران است. 

,

گزارش این دو رسانه آمریکایی و ادعاهای مطرح‌شده در آنها از قول مقام‌های دولت آمریکا را از طرف دیگر می‌توان در راستای نوعی فضاسازی برای چیدن واقعیت‌های میدانی در قالب بازی «پلیس بد-پلیس خوب» و در نهایت تحت فشار گذاشتن تهران برای انتخاب راه گفت‌وگو از دو گانه جنگ-مذاکره دانست. 

,

برخی تحلیلگران می‌گویند دولت آمریکا بر اساس نوعی تقسیم کار در تلاش است شخص ترامپ را «پلیس خوب» و حامی گفت‌وگو با ایران و «جان بولتون» و «مایک پامپئو» را پلیس بد و طرفدار جنگ با ایران به تصویر بکشند.

,

انتهای پیام/

]
نماینده‌های کنگره آمریکا به دولت این کشور درباره تحریف واقعیت‌های مربوط به ایران هشدار داده‌اند.