آخرین اخبار از بررسی استانی‌شدن انتخابات مجلس
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ اصغر سلیمی سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با تسنیم با اشاره به ایرادات و ابهامات شورای نگهبان نسبت به استانی شدن انتخابات مجلس و طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات پارلمان، گفت: شورای نگهبان بیش از 10 ابهام نسبت به مصوبه مجلس درباره استانی شدن انتخابات پارلمان وارد کرده که این ایرادات در کمیسیون شوراها بررسی می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی با بیان اینکه ایرادات و ابهامات شورای نگهبان نسبت به استانی شدن انتخابات مجلس در جلسه عصر امروز (یکشنبه، 29 اردیبهشت) کمیسیون شوراها بررسی می‌شود، اظهار داشت: قرار است در این جلسه، نمایندگان طراح این طرح و اعضای کمیسیون دیدگاه‌های خود را نسبت به ایرادات شورای نگهبان به استانی شدن انتخابات و دیگر موارد ابهامی که در این طرح از سوی این شورا مطرح شده، بیان کنند.
,
 
,
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس با اشاره به مفاد ایرادات و ابهامات شورای نگهبان به استانی شدن انتخابات مجلس، تصریح کرد: اغلب ایرادات شورای نگهبان در حوزه مبنایی است و به‌نظر می‌رسد راه‌حلی برای رفع آن وجود نداشته باشد، جز اینکه به‌کلی مصوبه را کنار بگذاریم.
,
 
,
سلیمی ادامه داد: پس از بررسی ایرادات شورای نگهبان درباره استانی شدن انتخابات مجلس، گزارش نهایی را تقدیم هیئت‌رئیسه پارلمان خواهیم کرد، با وجود فوریت طرح، بلافاصله گزارش در صحن پارلمان مورد بررسی قرار می‌گیرد.
,
 
,
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس درباره سرنوشت استانی شدن انتخابات مجلس با وجود ایرادات شورای نگهبان، در پایان خاطرنشان کرد: اگر نمایندگان مجلس نسبت به مصوبه قبلی‌شان پیرامون استانی شدن انتخابات و دیگر موارد طرح اصلاح موادی از قانون انتخابات مجلس اصرار کنند، مصوبه جهت تعیین تکلیف نهایی به مجمع تشخیص مصلحت نظام ارجاع خواهد شد.
,
 
,
انتهای پیام/
]
سخنگوی کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی از بررسی ایرادات شورای نگهبان نسبت به استانی‌شدن انتخابات پارلمان در جلسه اخیر این کمیسیون خبر داد.