اجرای طرح های مشترک اردبیل با آژانس همکاری های بین المللی ژاپن در حوزه اکوتوریسم
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از سبلان‌ما، نادر فلاحی، مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل ظهر امروز در جلسه هماهنگی تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور که در اردبیل برگزار شد از آمادگی برگزاری و اجرای طرح های مشترک با آژانس همکاری های بین المللی ژاپن (جایکا) خبرداد و گفت: ما برنامه کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدتی برای گردشگری استان اردبیل طراحی کرده ایم که استفاده از ظرفیت های تاریخی و طبیعی استان به همراه استفاده از ظرفیت مرزی بودن و تعریف محور شمال به جنوب در آن گنجانده شده است و این قطعا در راستای تدوین استراتژی توسعه گردشگری شمالغرب کشور و اهداف جایکا در ایران خواهد بود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, سبلان‌ما,

وی در ادامه سخنان خود به مسیرهای گردشگری استان اشاره کرد و گفت: ما در سطح کشور مسیرهای از قبل تعریف شده برای گردشگری داریم که متاسفانه اردبیل در آن جایگاه مناسبی ندارد.

,

فلاحی ادامه داد: اردبیل می تواند مکمل خوبی برای گردشگری در استان های شمالغرب کشور باشد و ما در این خصوص همکاری های لازم را با این طرح انجام خواهیم داد.

,

وی افزود: توسعه اقتصاد خرد مرتبط با گردشگری، آموزش جوامع محلی و برند سازی تولیدات مرتبط با گردشگری در استان در سطح ملی و بین المللی از جمله اقداماتی است که انتظار داریم جایکا در این خصوص به ما کمک کند.

,

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان اردبیل گفت: تعریف اشتغال پایدار در حوزه گردشگری و معرفی قابلیت های استان اردبیل در حوزه اکوتوریسم نیز از جمله مسایل مشترک طرح شده بین ما و جایکا است.

,

فلاحی با اشاره به اینکه ثبت جهانی سبلان در مقطع کنونی جز اولویت های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان است خاطرنشان کرد: انتظار داریم جایکا در این خصوص با توجه به تجربیات خود در سطح بین المللی در به سرانجام رسیدن این هدف به ما کمک کند.

,

انتهای پیام/ج

]
مدیر کل میراث فرهنگی اردبیل از اجرای طرح های مشترک با جایکا خبرداد و گفت: ثبت جهانی سبلان در مقطع کنونی جز اولویت های اصلی اداره کل میراث فرهنگی استان است که انتظار داریم آژانس همکاری های بین المللی ژاپن( جایکا) در خصوص راهگشا شود.