سرنگونی پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در الحدیده
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ پدافند هوایی ارتش و کمیته‌های مردمی یمن امروز (سه‌شنبه) یک پهپاد جاسوسی ائتلاف سعودی در «الحدیده» را ساقط کرد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
 
,
بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، این پهپاد در حالی که در شمال غرب «حیس» در حال انجام مأموریت بود، ساقط شد.
,
 
,
پدافند هوایی ارتش یمن در چهاردهم ماه جاری (می) نیز یک فروند پهپاد تهاجمی «MQ1» ائتلاف متجاوز را با موشکی مناسب ساقط کرد؛ این پهپاد ساخت آمریکاست.
,
 
,
هیأت صنعاء (دولت نجات ملی) و هیأت دولت مستعفی یمن اواسط آذر ماه گذشته، پس از دو سال توقف مذاکرات، سرانجام گفت‌وگوها با هدف رسیدن به صلح را در استکهلم سوئد آغاز کردند و به توافق رسیدند. در جریان این مذاکرات قرار بود، نیروهای طرفین در هفتم ژانویه گذشته از الحدیده خارج شوند تا حمله‌ای به بندرگاه الحدیده صورت نگیرد و زمینه برای ادامه مذاکرات و در نتیجه پایان دادن به جنگ چهار ساله یمن فراهم شود اما ائتلاف متجاوز مرتباً توافق آتش‌بس الحدیده را نقض می‌کند.
,
 
,
ارتش یمن پیش‌تر نیز موفق شده بود در چندین مورد پهپادهای سعودی را منهدم کند. از جمله آنها می‌توان به ساقط شدن یک پهپاد در جیزان عربستان سعودی اشاره کرد.
,
 
,
حمله ائتلاف سعودی به یمن در فروردین ماه ۱۳۹۴ به بهانه واهی بازگرداندن قدرت به «عبده ربه منصور هادی» رئیس‌جمهور مستعفی این کشور آغاز شد و ارتش یمن همچنان در برابر این حملات ایستاده است.
,
 
,
منبع: فارس
]
پدافند هوایی ارتش یمن در جدیدترین دستاورد خود موفق شد یک فروند پهپاد ائتلاف متجاوز در الحدیده را ساقط کند.