سنگ‌اندازی اداره برق برای راه‌اندازی خطوط ارتباطی در جنگل ابر
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ سیدمسعود میررضایی مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان، در گفت‌وگو با خبرنگار مرآت، با اشاره به اینکه 55.84 درصد از 589 روستا ی موجود دراستان دارای خطوط ارتباطی است، گفت: 496 روستا در سطح استان تک ارتباطی و 16.72 درصد دارای تلفن خانگی هستند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, مرآت,

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، با توجه به اینکه اپراطور کوه نور دو روستای استان را دارای ارتباط قرار داده است، عنوان کرد: 289 روستا در استان دسترسی به اینترنت پرسرعت  دارند و تعداد مشترکین پهنباد ثابت روستایی به 845 خط می رسد.

,

میررضایی در ادامه افزود: در سطح استان 14 ATM روستایی وجود دارد که 10 دستگاه توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات سرمایه گذاری و مابقی با سرمایه گذاری بخش خصوصی نصب و راه اندازی شده است.

,

وی در ادامه با بیان اینکه 917هزار و 33 خط  اپراتور همراه اول واگذار شده است، مطرح کرد:  تعداد 552 هزار 879 خط  همراه اول فعال است که ضریب نفوذ 33.75 درصدی در استان را به همراه دارد.

,

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، با اشاره به اینکه تعداد 638 هزار و 548 خط اپراتور ایرانسل واگذار شده است، گفت:  از این تعداد 383 هزار 236 است فعال می باشند و ضریب نفوذ 21.52 درصد را نشان می دهند.

, ,

میررضایی در ادامه افزود: تعداد 841 هزار 53 خط سیار و ثابت در استان وجود دارد که از این تعداد 126 هزار 283 خط  ثابت و مابقی سیار هستند و ضریب نفوذی 58.114 درصد را در استان نشان می دهند.

,

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، گفت: با توجه به سیل و رانش زمین در نقاط مختلف استان بالغ بر 900 میلیون تومان به زیرساخت های ارتباطی خسارت وارد شده است.

,

میررضایی با بیان اینکه مرکزی به نام آپفای دانشگاه سمنان در این دانشگاه با اعتباری بالغ بر یک میلیارد  و 800 میلیون تومان توسط وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات استان ایجاد شده است، عنوان کرد: مسئولیت های امنیتی در حوزه مخابراتی  و ارتباطی در استان برعهده این مرکز می باشد.

, ,

وی در ادامه مطرح کرد: این مرکز در حوزه امنیتی اقداماتی از جمله رصد سایت تمامی دستگاه های اجرایی استان مبنی بر اینکه نفود و یا هک بر آن اعمال نشود، پوشش دهی موارد سخت افزاری شبکه های مخابراتی در استان، برگزاری دوره های آموزشی برای مدیران سازمان ها و مسئولان فناوری اطلاعات دستگاه های اجرایی در حوزه امنیت سایبری در دوبخش شرق و غرب انجام شده است.

,

مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان، با اشاره به اینکه اجرای پوشش تلفن همراه  در مناطق مختلف مانند جنگل ها که صعب العبور بوده و یا امکان برقرای ارتباط در آن جا بسیار دشوار است، افزود: از سال 95 تا کنون پیگیری لازم در این خصوص انجام شده است اما متاسفانه توزیع برق درجنگل ابر انجام نشده است.

,

میررضایی از ایجاد پارک تخصصی اقتصاد دیجیتال در استان خبر داد و گفت: ایجاد این پارک کمک شایانی به رونق کسب و کارهای حوزه فاوا در استان می کند.

,

انتهای پیام/

]
مدیر کل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان سمنان گفت: نبود دکل برق در جنگل ابر شهرستان شاهرود، عدم آنتن دهی خطوط ارتباطی را به همراه دارد که پیگیری‌ها نشان می‌دهد این مشکل پا برجاست.