ادعای مدیرعامل شهروند درباره برنج‌های تقلبی پذیرفتنی نیست/ جریمه 82 میلیاردی یک شرکت پتروشیمی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از ایسنا، سیدیاسر رایگانی اظهار کرد: مجموعه شهروند ۲۳۰ تن برنج تقلبی موجود داشت که پیش از ورود تعزیرات ۲۰ تن از آن را با همان قیمت بالا عرضه کرده بود و وقتی تعزیرات ورود کرد با همراهی اتحادیه و بازرسان صنعت، معدن و تجارت ۸۰ تن از این برنج با قیمت مصوب (هر کیلوگرم ۱۰ هزار تومان) به فروش رسید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,

وی گفت: ۱۳۰ تن از این برنج توقیف شده است و قطعاً پرونده مجموعه شهروند در تعزیرات در حال رسیدگی است و حکم آن صادر خواهد شد.

,

رایگانی در پاسخ به سوالی درباره اظهار نظر اخیر مدیر عامل مجموعه شهروند که گفته بود ما خودمان پیش از تعزیرات به این تخلف رسیده بودیم، افزود: این اظهار نظر کارشناسی و پذیرفته شدنی نیست و طبق قانون صنفی هر شرکتی که کالایی ارائه می‌کند مسئول تضمین کیفیتی است که ادعا کرده است و فروشگاه شهروند مسئول عرضه کالا است و اینکه قبل از ورود تعزیرات ۲۰ تن از این برنج را با آن قیمت بالا به فروش رسانده است نشان می‌دهد که به صحت برنج اعتقاد داشته است.

,

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی همچنین به پرونده‌ای دیگر در خصوص کشف ۴ محموله قاچاق لوازم یدکی خودرو به ارزش ۶۰ میلیارد ریال اشاره کرد و گفت: این پرونده در اداره کل تعزیرات حکومتی استان لرستان در حال رسیدگی است.

,

رایگانی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا اظهار نظر مردم مبنی بر اینکه سازمان تعزیرات منبع درآمدی برای دولت شده و احکامش دردی را از مردم دوا نمی‌کند چه پاسخی دارید؟ گفت: سازمان تعزیرات، حکم محور است و بر اساس قانون حکم صادر می‌کند و ما در برخورد با گران فروشان و در صورت مشاهده تخلف در نوبت اول، دوم یا سوم حکم متفاوت صادر می‌کنیم و اگر روند صدور حکم، رسیدگی و استعلام در یک سال اتفاق بیفتد منجر به پلمپ و اتفاقات بعدی می‌شود، اما زمان وقوع تخلف و رسیدگی و رسیدگی مجدد در شعب تجدید نظر روند کار را کند می‌کند.

,


وی گفت: ما هم قبول داریم که قوانین صنفی بازدارنده نیست و متخلف باید پس از اینکه در تعزیرات و مراجع قضائی و شبه قضائی محکوم شد دیگر مرتکب تخلف نشود، اما قوانین موجود کشور این نتیجه را برای ما ندارد.

,
,

سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی از وصول جریمه ۸۲ میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریالی شرکت پتروشیمی قائد بصیر به دلیل قاچاق یک هزار و ۹۰۵ تن محصولات پتروشیمی خبر داد.

,


سیدیاسر رایگانی افزود: شعبه ۸ تجدیدنظر تعزیرات حکومتی شهرستان ماهشهر این شرکت را به دلیل قاچاق یک هزار و ۹۰۵ تن محصولات پتروشیمی به پرداخت ۲ برابر بهای مال و یک برابر بهای مال از دست رفته و در مجموع به پرداخت ۸۲ میلیارد و ۵۹۴ میلیون ریال جریمه نقدی در حق صندوق دولت محکوم کرد.

,
,

وی گفت: سازمان تعزیرات با وجود فشارهای سنگینی که بود این حکم را صادر کرد و جریمه هم وصول شده است.

,

وی افزود: در استان خوزستان همچنین مقادیر زیادی سرویس لوازم خانگی کشف شد که پس از احراز تخلف، حکم به ضبط کالا و پرداخت ۵ میلیارد و ۷۱۵ میلیون ریال جزای نقدی صادر شد که حکم صادره قطعی شده است.

,

رایگانی گفت: در استان زنجان نیز ۵۳ تن برنج ایرانی و خارجی به ارزش ۷ میلیارد و ۳۹۰ میلیون ریال احتکار شده بود که کشف و حکم به الزام عرضه صادر شد.

,

وی در پاسخ به سؤالی مبنی بر اینکه آیا افزایش قیمت روغن خودرو مورد تأیید سازمان تعزیرات است یا نه؟ افزود: هم اکنون میزان روغن در بازار کمی کاهش پیدا کرده است و متأسفانه اینگونه رویه شده که اگر می‌خواهند کالایی را افزایش قیمت دهند ابتدا توزیع آن در سطح بازار به صورت کم و قطره چکانی می‌شود و سپس کالا به میزان فراوان با قیمت جدید وارد بازار می‌شود.

,

رایگانی گفت: هنوز هیچ مجوزی برای افزایش قیمت روغن از سوی سازمان حمایت از مصرف کنندگان به تعزیرات ارسال نشده و هرگونه افزایش قیمتی از نظر ما غیرقانونی است.

,

انتهای پیام/

]
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی درباره اظهار نظر اخیر مدیرعامل شهروند که گفته بود ما خودمان پیش از تعزیرات به توزیع برنج تقلبی در شهروند رسیده بودیم، گفت: این اظهار نظر کارشناسی و پذیرفته‌شدنی نیست و طبق قانون صنفی هر شرکتی که کالایی ارائه می‌کند مسئول تضمین کیفیتی است.