برگزاری ۲۲ کرسی آزاداندیشی در دانشگاه رازی کرمانشاه
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از شبکه اطلاع رسانی مرصاد ، علی اکبر محسنی ظهر امروز یکشنبه در نشست خبری با اصحاب رسانه به ارائه اهم اقدامات و فعالیت‌های معاونت فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه اشاره و اظهار کرد: گسترش فضای اخلاقی، معنوی و تربیتی، برنامه ریزی، ساماندهی و زمینه‎ سازی اجرای فعالیت‌های دینی و ایجاد فضا و بستر مناسب جهت بر گزاری کرسی‌های آزاداندیشی و نظریه‎پردازی از جمله آن اقدامات فرهنگی محسوب می‌شود.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شبکه اطلاع رسانی مرصاد,

وی افزود: طی مدت ۲ سال حدود ۲۲ کرسی آزاد اندیشی با موضوعات مختلف از جمله تحلیل و بررسی اتفاقات کلان کشوری، زلزله، سیل، برجان و … در دانشگاه برگزار کردیم که به این منظور از ظرفیت اساتید برجسته بهره بردیم.

,

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه بیان کرد: تنها راه دفع خطرات داخلی، زدودن ابهامات و قضاوت‌های یک جانبه است که در این راستا تکامل و سازماندهی تریبون‌های آزاد راه علاج آن قرار دادیم.

,

وی با انتقاد از ضعف گفتمان در جامعه، گفت: نقدی که به وحدت ملی کشور لطمه بزند خط قرمز کشور است و نقد باید بتواند با تحلیل و شنیدن دیدگاه‌ها و ایده‌ها و افکار مختلف برای برون‌رفت از مشکلات موجود کارساز و سازنده باشد.

,

محسنی به فعالیت تشکل‌های سیاسی در دانشگاه اشاره و خاطر نشان کرد: تا ۲ سال قبل فقط ۴ تشکل در دانشگاه فعالیت می‌کردند اما با تلاش‌های صورت گرفته زمینه برای فعالیت تشکل‌های دیگر را نیز فراهم کردیم.

,

وی در ادامه به فعالیت ۱۵۳ نشریه فعال در دانشگاه رازی اشاره کرد و افزود: این نشریات مجوز دریافت کرده‌اند این در حالیست که تا قبل از این فقط ۳ تا ۴ نشریه فعال داشتیم.

,

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه با بیان اینکه کانون‌های فرهنگی آن‌طور که باید در بین دانشجویان جا نیفتاده است، گفت: با این وجود تا قبل از تصدی بنده ۵ کانون در سطح دانشگاه داشتیم که الان به ۹ کانون ارتقا یافته است.

,

وی گفت: سال ۹۵ تعداد ۳۹ انجمن علمی در دانشگاه رازی کرمانشاه فعالیت می‌کرد که امروز این اعداد به ۷۴ انجمن رسیده است.

,

معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه اظهار داشت: جهت تحقق بیانیه گام دوم انقلاب که توسط رهبر انقلاب عنوان شد تا کنون ۲ جلسه در دانشگاه تشکیل شده است که طی آن به بیش از ۱۵۰ مقوله فرهنگی، اجتماعی، مذهبی، سیاسی بحث و گفتگو شده که در نهایت بر روی ۶ محور برنامه ریزی انجام شده است.

, گام دوم انقلاب,

انتهای پیام/

]
معاون فرهنگی دانشگاه رازی کرمانشاه از برگزاری ۲۲ کرسی آزاد اندیشی در این دانشگاه با موضوعات مختلف طی مدت ۲ سال خبر داد.