واکنش جهانگیری به صحبت‌های ترامپ
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛  اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور پس از حضور در نمایشگاه بین المللی تهران و بازدید از نمایشگاه محصولات مددجویان توانمند شده کمیته امداد امام خمینی (ره) ، اظهار کرد: در ماه مبارک رمضان نتایج مختلف و مفیدی از اعمال خود دریافت می‌کنیم که مهمترین آن شاید گرفتن دست نیازمندان است.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
وی افزود: ما یک دشمن جدی داریم که دشمن ملت و مردم ما است که خواب‌های آشفته‌ای برای ما دیده است که این‌خواب‌ها تعبیر نخواهد شد.
,
 
,
جهانگیری تصریح کرد: برخی مواقع ما را با اعزام ناو جنگی تهدید می‌کنند و برخی مواقع با بیان مذاکره به جلو می‌آیند.
,
 
,
وی افزود: دشمن بیش از ۲۰ سال است که ایران را به ساخت سلاح اتمی متهم کرده است، شورای انرژی اتمی و ۶ کشور مطرح دنیا تایید کردن که ایران به دنبال ساخت سلاح اتمی نیست، اما با این وجود ترامپ بازهم در ژاپن اعلام کرد که ایران دنبال ساخت سلاح کشتار جمعی و اتمی است.
,
 
,
معاون اول رییس جمهور گفت: بنا بر فتوای شرعی مقام معظم رهبری ساخت سلاح اتمی حرام اعلام شده است و این‌فتوا به عنوان سند در سازمان انرژی اتمی ثبت شده است و با ۱۴ گزارشی که سازمان انرژی اتمی پس از بازرسی‌هایی که از ایران داشته است این موضوع را رد کرده است.
,
 
,
وی افزود: آمریکا باید سر عقل بیاید و بگذارد تا در منطقه آرامش برقرار بماند، منطقه بدون برنامه ریزی ایران هرگز امن نخواهد بود.
,
 
,
جهانگیری با بیان اینکه سال ۹۸ سال به مراتب سخت‌تری در خصوص مسائل اقتصادی است، گفت: مدیران ما با فعالیت‌های خود باید به گونه‌ای عمل کنند تا برای برون رفت از فشار‌ها قدم بردارد.
,
 
,
وی افزود: یارانه افراد تحت پوشش بهزیستی و محرومان نسبت به سال گذشته ۳ برابر شد و این وظیفه دولت است که دست محرومان را بگیرد.
,
 
,
معاون اول رئیس جمهور با بیان اینکه شب گذشته تبصره ۱۸ تصویب شد، گفت: در جلسه سران عالی شورای اقتصادی تصویب شد تا یک میلیارد دلار دیگر نیز برای تولید اشتغال در نظر گرفته شود.
,
 
,
جهانگیری خاطرنشان کرد: ما نخواهیم گذاشت که افراد تحت پوشش تنها بمانند و سبد‌هاکالا را بین ۱۶ میلیون نفر توزیع کردیم.
,
 
,
منبع: باشگاه خبرنگاران
,
 
,
 
]
معاون اول رئیس جمهور در جواب اظهارات صبح امروز ترامپ در ژاپن اعلام کرد که جمهوری اسلامی ایران به دنبال ساخت سلاح هسته‌ای نیست.