نماز عید فطر مظهر وحدت در هر نقطه ای از دنیای اسلامی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از یار خراسانی، حجت الاسلام علی ناهیدی، صبح امروز در خطبه های نماز عید فطر خلیل آباد، اظهار داشت: در روز عید فطر همه مسلمانان در سراسر جهان سربلند و سرفراز هستند که ماه را با توفیق روزه داری، سحر خیزی، تلاوت قرآن، دعا، استغفار، حضور در مراسم شبهای قدر و... به پایان رسانده و از برکات معنوی و تربیتی آن بهره مند شده اند.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, یار خراسانی,

وی با بیان اینکه ماه رمضان یکی از بزرگترین کلاس های تربیتی اسلام است، خاطرنشان کرد: در روز عید فطر مسلمانان از یک جهاد حساس و خطرناک فاتحانه و پیروزمندانه باز می گردند.

,

امام جمعه خلیل آباد ادامه داد: بازداشتن نفس از خوردن غذاهای لذیذ و نوشیدنی های شیرین و خوشگوار، خودداری از چشم چرانی ها، چشم چرانیها، هوسهای شیطانی و... نیز در این میدان جهاد، فتح و پیروزی و جهاد است.

,

وی با تاکید بر اینکه این عید، عید همگان و عموم طبقات و افراد است، تصریح کرد: کارگر و کارفرما، فقیر و غنی، شاه و گدا و همه اقشار باید در صف بندگی خدا و دعا و عبادت برادرانه بایستند و مراسم عمده این عید، نماز و زکات فطر است.

,

ناهیدی با بیان اینکه عید فطر، عید پیروزی  و توفیق و سربلندی و انجام وظیفه است، اذعان کرد: زکات فطره را می توان به عنوان الگویی از خدمت به مستمندان دانست و اگر انقلاب اسلامی بعد از تصرف کاخ های طاغوت نتواند محرومان جامعه را بنوائی برساند انقلاب ما پیروز نشده است.

,

وی با اشاره به اینکه هم بستگی و وحدت درس دیگر عید فطر است و فرمان نماز عید فطر، حرکت دسته جمعی مردم و اتحاد است، عنوان کرد: روز عید فطر تجسم و نمایش وحدت حقیقی و قلبی است و این وحدت را به عنوان یک درس ماه رمضان برای خود حفظ می کنیم.

,

امام جمعه خلیل آباد در پایان خاطرنشان کرد: نماز عید فطر مظهر وحدت در هر نقطه ای از دنیای اسلامی است.

,

انتهای پیام/

]
امام جمعه خلیل آباد با بیان اینکه نماز عید فطر مظهر وحدت در هر نقطه ای از دنیای اسلامی است، گفت: روز عید فطر تجسم و نمایش وحدت حقیقی و قلبی است و این وحدت را به عنوان یک درس ماه رمضان برای خود حفظ می کنیم.