مهم‌ترین پیام مناسک حج وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است/حمله به داعش یک دروغ سیاسی است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی دانا به نقل از "شازند ما"،حجت الاسلام حبیب اله موسوی در خطبه های نماز عید قربان شهرستان شازند ضمن تبریک عید سعید قربان و با اشاره به اهمیت هدایتگری مراسم باشکوه حج افزود:مراسم باشکوه حجّ، علاوه بر اینکه تمام حرکاتش عبادت است و بایستی با قصد تقرّب به خدا انجام پذیرد، جنبه هدایتگری دارد و هر یک از اعمال آن بگونه ای حاجی را ارشاد و هدایت می کند و به عمق معنویت، خودسازی، تحرک و امید رهنمون می شود.

, شبکه اطلاع رسانی دانا, شازند ما,

, ,

 

,


وی با بیان اینکه حج یکی از دستورات سازنده دین اسلام و از واجبات الهی است و افراد دارای استطاعت مالی باید این امر الهی را به جای آورند افزود: مسلمانان اعم از شیعه و سنی باید با وحدت، اتحاد و نمایش قدرت جهان اسلام در حج الگویی برای وحدت همه ملت ها و پیروان ادیان الهی باشند.

,
,

امام جمعه شازند خودسازی را یکی از فلسفه های حج عنوان کرد و گفت: بهترین زمان برای خودسازی و تزکیه نفس، ایام جمعه و ایام حج است و سفرهای زیاد حج و زیارت ائمه اطهار بدون تزکیه نفس و خودسازی سود و فایده ای دربرنخواهد داشت.

,

موسوی عنوان کرد:کمک به فقرا و مستمندان از دیگر فلسفه های حج است که انجامش بر فردی که به این سفر معنوی مشرف میشود لازم است.

,

وی  همچنین فرهنگ و اقتصاد را از دیگر مسائل حج دانست و عنوان کرد:دیداری که حجاج ما با مردم کشورهای دیگر انجام میدهند باید فرصتی برای انتقال فرهنگ غنی ما باشد وهمچنین  با گفتگو با تجار و کسبه،زمینه تجارت را فراهم کنند.

,

امام جمعه شازند با بیان اینکه مهم‌ترین پیام مناسک حج وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است افزود:یک‌دلی و وحدت تمامی نژادها، اقوام و ملت های مختلفی که در حج حضور به هم می رسانند تجلی بخش وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان است و دنیا هر ساله شاهد این اجتماع عظیم اسلامی است.

,

حجت الاسلام موسوی با اشاره به اینکه حمله آمریکا و همپیمانانش به داعش و نابودی این گروه، یک دروغ و تمسخر سیاسی است، گفت:علت تمام آشوبهای دنیا بخصوص در کشورهای اسلامی ،آمریکا و اسرائیل و همپیمانانشان است ویکی از حربه های استکبار جهانی ،به جان هم انداختن کشورهای اسلامی است.
 

,
,

انتهای پیام/ص

, , ]
امام جمعه شهر شازند با بیان اینکه مهم‌ترین پیام مناسک حج وحدت و یکپارچگی جهان اسلام است افزود: یک‌دلی و وحدت تمامی نژادها، اقوام و ملت های مختلفی که در حج حضور به هم می رسانند تجلی بخش وحدت و یکپارچگی مسلمانان جهان است و دنیا هر ساله شاهد این اجتماع عظیم اسلامی است