بدترین حالت نوشیدن آب از نظر طب سنتی
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پدر یا مادر یا قدیمی‌ترها در هنگام نوشیدن آب به شما بگویند که بنشینید و آب بخورید.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا,
شاید برای شما هم اتفاق افتاده باشد که پدر یا مادر یا قدیمی ترها در هنگام نوشیدن آب به شما بگویند که بنشینید و آب بخورید. از آن جایی که این مساله برای خود من هم اتفاق افتاده! تصمیم گرفتم تا از نظر علمی صحت و سقم این قضیه را بررسی کنم هر چند که ذره‌ای امید نداشتم که خطر ایستاده آب خوردن جدی باشد.
,
 
,
چرا شب‌ها باید بنشینیم و آب بخوریم؟ ایستاده آب خوردن چه مضراتی دارد؟ حالا با ما باشید تا جواب آن‌ها را به شما بگوییم.
,
 
,
درباره نحوه صحیح نوشیدن آب، دستورالعمل‌های خاصی در طب سنتی ذکر شده و اهمیت این مسئله تا جایی است که در کلام ائمه نیز احادیثی در این باره ذکر شده که در ادامه دو حدیث درباره نحوه نوشیدن آب آمده است.
,
 
,
حضرت علی علیه السلام فرمودند: «از ایستاده آب خوردن بپرهیزید که باعث دردی می‌شود که درمان ندارد مگر اینکه خدای عزوجل بهبودی ببخشد.» (علل الشرایع ۴۶۵)
,
 
,
امام صادق علیه السلام با تفکیک میان نوشیدن آب در شب و روز در حقیقت سخن حضرت امیرالمومنین علیه السلام را تفسیر کرده و می‌فرمایند: «ایستاده آشامیدن آب در روز، غذا را گوارا می‌سازد و ایستاده آشامیدن آب در شب، زرداب می‌آورد.»
,
 
,
همچنین در جایی نیز می‌فرمایند: «آشامیدن آب در روز، مایه قدرت افزون‏تر و تن‏درستی بیشتر است.» (الکافی ج. ۶ ص. ۳۸۳)
,
 
,
خطر جدی در کمین من و همه کسانی است که عادت به ایستاده آب خوردن دارند. از نظر علمی نوشیدن آب به صورت ایستاده باعث ایجاد ضربه شدید به انتهای مری شده و در طولانی مدت اسفکتر انتهای مری و ابتدای معده شل و سفت می‌شود. در نهایت این اتفاق منجر به یک بیماری به نام GERD (بیماری رفلکس مری) می‌شود.
,
 
,
منبع: فردا
]
از نظر علمی نوشیدن آب به صورت ایستاده باعث ایجاد ضربه شدید به انتهای مری شده و در طولانی مدت اسفکتر انتهای مری و ابتدای معده شل و سفت می‌شود.