مذاکره با امریکا توجیه منطقی ندارد/ حفظ انسجام و ثبات داخلی مهمترین مسئله کشور است
[

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از  شاخص، نشست هم اندیشی فعالان حوزه‌های سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان قزوین با حضور جمال عرف معاون سیاسی وزیر کشور، زاهدی استاندار قزوین و جمعی از مسئولان در مجموعه باغستان برگزار شد.

, شبکه اطلاع رسانی راه دانا, شاخص،,

عرف در این نشست اظهار کرد: نوع نظام سیاسی تعیین کننده میزان مدفقیت احزاب است و وقتی که ما نظام ریاستی را انتخاب کردیم؛ به معنای اینکه مردم مستقیم با روسا و مدیران در ارتباط هستند، قاعدتا احزاب نمی‌توانند رشد لازم را داشته باشند.

,

وی با بیان اینکه باید به لحاظ جامعه شناختی به عوامل موفقیت و رشد احزاب پرداخت، افزود: در نظام‌های پارلمانی احزاب نقش پررنگی دارند پس به لحاظ علمی بین نوع نظام سیاسی و تحرک احزاب تناسب وجود دارد.

,

معاون سیاسی وزیر کشور با بیان اینکه  ما در وزارت کشور وظیفه تقویت احزاب را داریم و در این راستا تمام امکانات ممکن را در اختیار احزاب قرار می‌دهیم، گفت: وزارت کشور دو وظیفه عمده سیاست داخلی و امنیت داخلی را برعهده دارد و ما در معاونت سیاسی نیز وظیفه راهبری سیاست داخلی دولت را بر عهده را داریم.

,

وی ابراز کرد: سیاست دولت این است که رابطه تعادلی بین چهار فاکتور آرامش، امنیت، آزادی و پیشرفت برقرار کند و فعالان حوزه‌های مختلف سیاسی و اجتماعی واسط بین مردم، دولت و نظام سیاسی هستند که در ادبیات جامعه شناسی نیز جامعه مدنی نامیده می‌شود.

,

عرف با اشاره به اینکه نمایندگان مدنی جامعه مهمترین مسائل مربوط به کشور را مطرح می‌کنند تا برای حل موضوعات، راهکار پیدا کنیم، تصریح کرد: امروز مهمترین مسائل کلان جمهوری اسلامی سه عنصر اصلی کارآمدی نظام، انسجام و حفظ ثبات است و باید از همه ظرفیت‌ها و امکانات موجود برای کارآمادی نظام استفاده کنیم.

,

این مسئول ادامه داد: امروز که دشمن و امریکا قلدری می‌کند تنها راه این است که انسجام داخلی را حفظ کنیم چراکه در این صورت می‌توانیم در برابر زورگویی‌ها ایستادگی کنیم و به اهداف خود برسیم و موفق شویم.

,

معاون سیاسی وزیر کشور عنوان کرد: خروج امریکا از برجام یک اقدام غیرقانونی است و هیچ بهانه‌ای برای این کار وجود نداشت و رئیس جمهور این کشور برخلاف مقررات بین‌المللی عمل می‌کند، در یک دست شمشیر دارد و از یک طرف دم از مذاکره می‌‎زند لذا با چنین شخصیتی نمی‌توان مذاکره کرد.

,

وی تصریح کرد: مسئله سوم حفظ ثبات است که تمام تلاش دشمن برای بر هم زدن این ثبات است ؛اگر ما این سه بند را حفظ کنیم بدون شک دشمن عقب نشینی کرده و از مواضع خود کوتاه می‌آید.

,

انتهای پیام/

]
معاون سیاسی وزیر کشور گفت: خروج امریکا از برجام یک اقدام غیرقانونی است و رئیس جمهور این کشور برخلاف مقررات بین‌المللی عمل می‌کند، ترامپ در یک دست شمشیر دارد و از یک طرف دم از مذاکره می‌‎زند لذا با چنین شخصیتی نمی‌توان مذاکره کرد.